Ibland kan jag tycka att det går lite hysteri kring det här med vikten på prylarna som vi ska bära med oss på vandring. Det blir i vissa fall näst intill nånting religiöst över det hela men för mig och alla andra som väger för mycket i förhållande till vår längd kanske det är klokare att börja kapa vikt på oss själva och fortsätta bära lite tyngre tills vi själva ligger på en för oss själva sund vikt.
Låt mig utgå från mig själv. Jag är 173 cm kort/lång och väger in på 95 kilo. Ganska mycket musklernoch skulle nog må bra av att väga in på cirka 78 kilo så där borde jag kapa 17 kilo innan jag ens börjar fundera på några heko hit eller dit på min utrustning.
17 kilo är mer än många har som startvikt på exempelvis jämtlandstriangeln
Dessa 17 extra kilon går jag med varje dag även utan ryggsäck... eller till och med utan kläder.
Så... jag tänker vägra köpa lätt utrustning tills jag själv gått ner 17 kilo.
Är det nån mer här som går i liknande tankar eller har jag helt fel?
Låt mig utgå från mig själv. Jag är 173 cm kort/lång och väger in på 95 kilo. Ganska mycket musklernoch skulle nog må bra av att väga in på cirka 78 kilo så där borde jag kapa 17 kilo innan jag ens börjar fundera på några heko hit eller dit på min utrustning.
17 kilo är mer än många har som startvikt på exempelvis jämtlandstriangeln
Dessa 17 extra kilon går jag med varje dag även utan ryggsäck... eller till och med utan kläder.
Så... jag tänker vägra köpa lätt utrustning tills jag själv gått ner 17 kilo.
Är det nån mer här som går i liknande tankar eller har jag helt fel?