På vilket sätt har du fått det sämre? Jag för min del har helt klart fått det bättre sedan 1995. (Inte lika pigg i kroppen som då kanske, men i övrigt så.)
För att inte tala om hur det var runt -93 med 500% ränta, kommuner som höll på att gå i konkurs etc.
Och en galning till laserman som gick lös. Och gangstrar sköt rakt in i krogkön på Stureplan.
Inte tusan var vården och skolan bra då heller. I alla fall tyckte ingen det.
Och folk gnällde om hur omvärlden skrattade åt oss då med.
Och så kom den klassikern... "på vilket sätt har just du fått det sämre".
Det här handlar inte om mig. Det här handlar om Sverige i stort.
Där otroligt många människor inte alls får det bättre utan precis tvärtom.
Det här handlar om laglösa förorter i en omfattning vi aldrig sett tidigare. En gängkriminalitet som är importerad ifrån utomvästliga skurkstater och som tar nya höjder i handgranater och bilbomber emot barn.
Det här handlar om en skola som helt havererat, en poliskår som utför massavhopp i bästa Nordkorea-stil och en sjukvård som inte klarar sina uppdrag.
Trots att vi betalar VÄRLDENS högsta skatter och precis gick om Aruba i världens högsta marginalskatter.
Det här handlar om våra äldre som aldrig fått en krona extra och det här handlar om att Sverige går våldsamt snabbt emot en islamisering och ett kvinnoförtryck vi inte sett i Sverige förrut.
En gata som är överfull av tiggare och som inte är värdigt Sverige.
Jag som lever i detta land och ser detta har fått det väldigt mycket sämre.
Var det nått mer du ville veta?
Du verkar tycka att bara för att vården var dålig förr så ska den så vara nu också... trots att vi betalar världens högsta skatter.
Ett sjukt synsätt och så typiskt mellanmjölkens Sverige.
Folk betalar oändliga summor och skiter fullkomligt i vart pengarna tar vägen.
Att Sverige prioriterar och sponsrar Rumänien, Bulgarien, Palestina, Somalia, Eritrea och andra skurkstater och av nån anledning anser att deras problem är våra problem, framför att ta hand om sin egna befolkning och sin egna stat är inget annat än skamligt och oförlåtligt.
Vägen tillbaka till vad Sverige en gång var och hur omvärlden uppfattade oss är milslång.