Raskesven; sa:Det är alldeles sant. Men det är ju inte så att det bara finns alternativen 5,5-6,5 eller 15,5-16,5 kg. Det finns också ett läge på 10-12 kg.Jörgen Fjaderlatt.se; sa:.....
Om packningens basvikt är 5,5 eller 6,5 kg spelar ju något mindre roll. Det är ändå betydligt lättare än om den väger 15,5 eller 16,5 kg.
.....
Jörgen
Jag tycker det är lite lustigt med en del UL/lättpackare, som framställer alternativet till sina "mindre än 8 kg" som 16 kg.
Raskesven
Men för några månader sedan var ju alternativet till UL 25 kilo. Håll med om att en viktminsktning på 9 kg på några månader är exceptionell (sorry, kunde inte låta bli. Min basvikt ca 7-8 kg normalt, bara så alla vet att jag inte ringaktar lättpackning).
Men som sagt, det är lätt att vikten springer iväg med en massa små prylar. Min filosofi är att inte använda smarta packpåsar eller regnskydd och liknande utan istället förlita mig på en sopsäck för fuktspärr och sedan använda befintliga förpackningar till maten. Bra-att-ha grejor ratas om de inte är ren säkerhetsutrustning. Vissa förpackningar byts ut mot andra som är lättare att hantera. Mjölkpulver kan
t ex med fördel läggas i små petflaskor som sedan kan packas var som helst.
En liten digitalvåg hjälper till att välja.
//J
[Ändrat av joru 2007-06-21 kl 09:51]