Den rätta vikkåsan

Jag håller på att tappa all vett och sans i jakten på den runda vikkåsan av modell Flexicup, bland en höstack av Wildo-koppar eller värre. Är det någon som har koll på var man kan få tag på dessa överlägsna snyltarkåsor, helst i svart? Röda Stjärnan verkar inte få in i lager typ någonsin, och danska Wolftac skickar mig bara Wildo trots bilder och produktnamn som säger Flexicup.
Snälla hjälp, mitt mentala välmående står på spel!
 
Slutsålt här, men är det en sån du menar?

Flexicup var svårgooglat. Det visade sig vara mycket som heter så, från engångsmuggar och menskoppar till nåt undustriellt. Och att vikmuggar verkar kallas flexi cup rent allmänt.
 
Jag håller på att tappa all vett och sans i jakten på den runda vikkåsan av modell Flexicup, bland en höstack av Wildo-koppar eller värre. Är det någon som har koll på var man kan få tag på dessa överlägsna snyltarkåsor, helst i svart? Röda Stjärnan verkar inte få in i lager typ någonsin, och danska Wolftac skickar mig bara Wildo trots bilder och produktnamn som säger Flexicup.
Snälla hjälp, mitt mentala välmående står på spel!
Såpass illa sök hjälp!
 
Har du kollat på Jägarliv? Tror min egen runda kommer därifrån. Verkar finnas i svart också (själv väljer jag dock om möjligt någon stark färg på småprylar som gärna "försvinner" på naturmark, och i en kåsa vill jag dessutom helst se en ev. dränkt fluga i min dryck :p )
 
Nja, Joanna - den där ser ut att vara en billig knock-off på FlexiCup:en
- tumgreppet med sin snörring, och upphängningshålet, saknas.

Och precis som TS så anser jag att FlexiCup:en är vida överlägsen Wildo-
versionen kallad Fold-a-Cup. Själv har jag två (röd och blå) i handskfacket
på hobbybilen samt två (blå och gul) i handskfacket på bruksbilen - plus
en grön i min Alaskasäck. Köper alltid på mig en handfull i olika färger
när jag stöter på dem i någon affär - de är perfekta presenter till de
oupplysta massorna... ;-)
2024-08-12 16;25 _IMG5410_DxO+Odd_small.jpg
/Odd
 
Senast ändrad:
Troll, TS skrev redan initialt att
"Wolftac skickar mig bara Wildo trots bilder och produktnamn som säger Flexicup"
så det funkar tydligen inte...
 
Nja, Joanna - den där ser ut att vara en billig knock-off på FlexiCup:en
- tumgreppet med sin snörring, och upphängningshålet, saknas.
(...)
Visa bilaga 44996
/Odd
Jag gillar att det "billiga knock-off" är "slätare" utan så många svårdiskade profileringar, faser och detaljer. Särskilt när den som på bilden används att återvattna hummus i :p
Har hittills varken saknat tumgreppet eller hålet, men det vore ju enkelt att stansa ett sådant i handtaget, om man vill. jag har, som synes, i stället satt en illgul tejpbit på den som jag i mitt oförstånd, en gång för väldigt länge sen, valde grön färg på :rolleyes:.
1723493940383.png
 
Jag gillar att det "billiga knock-off" är "slätare" utan så många svårdiskade profileringar, faser och detaljer. Särskilt när den som på bilden används att återvattna hummus i :p
Har hittills varken saknat tumgreppet eller hålet, men det vore ju enkelt att stansa ett sådant i handtaget, om man vill. jag har, som synes, i stället satt en illgul tejpbit på den som jag i mitt oförstånd, en gång för väldigt länge sen, valde grön färg på :rolleyes:.
Visa bilaga 45003
Ja du säljer iaf knock-offen väl, man blir nästan övervunnen! Kanske ska prova en sån också, i väntan på att jag finner den äkta varan.