Den mest onödiga frilufts-prylen?

tigertamjaren; sa:
Dessutom tycker jag herr Nordesjö borde skämmas över sitt tilltag att såga fru Admans vackra och användbara gummiglas! Fy skäms herr Nordesjö!

Jag brasklappade ju faktiskt med att jag ju nån gång faktiskt skulle använda dem!

Men trots att jag VILL använda dem har jag inte lyckats. Alltså är de egentligen onödiga.
Kanske är problemet att jag dricker för lite nubbe i fält...

Allt i packningen som inte används varje dag är en onödig friluftspryl. Kanske undantaget första förband. Gadgets skyr jag som pesten, länge leve funktionalismen! Och Lemmy.

tigertamjaren; sa:
Ni har hamnat på sniskan gott folk. Håller helt med Håkke-mannen (nu igen...), int tusan finns där nåt otjänligt fläsk i våra utegarderober. Prycklar är till för att avnjutas. Ju fler desto bättre.

/ G

Hittade bl.a dessa outdoor-relaterade "useless inventions" för att motbevisa din tes, gode Tigertämjare:

- Mesh Condom
- Battery driven battery-charger

¿eh?

Mvh, Mats

Solcells driven kaffelatte visp som kan köpas på globetrotter känns lite overkill faktiskt.. men får man maximal njutning av det så är ju det bra.

Hallå där!!

Alla prylar är nyttiga... eller nödvändiga.... eller roliga... eller bra att ha.... Speciellt alla prylar som fyller flugfiskejackan. Prylar är ju själva grejen! :)
Anders

Malindo; sa:
tigertamjaren; sa:
Ni har hamnat på sniskan gott folk. Håller helt med Håkke-mannen (nu igen...), int tusan finns där nåt otjänligt fläsk i våra utegarderober. Prycklar är till för att avnjutas. Ju fler desto bättre.

/ G

Hittade bl.a dessa outdoor-relaterade "useless inventions" för att motbevisa din tes, gode Tigertämjare:

- Mesh Condom
- Battery driven battery-charger

¿eh?

Mvh, Mats

Är det inte för allom uppenbart vad man ska ha en mesh condom till??? När frugan trilskas med att skaffa barn (vilket inte är allt för ovanligt), men man själv är jäkligt på såklart. I ett sånt läge kan en påsmusslad mesh condom göra underverk!

Och vad gäller den däringa batteridrivna batteriladdaren kan nog också den ha sitt berättigande. Såvida inte den elektriska stingpinnen också är soldriven...

Kvack!

/ G

Såg en grillpinne av teleskopmodell på femmans sport sist jag var där. Billig bilantenn med pålödade spröt. med bälteshållare o allt! Nja jag kör nog en naturell variant.

Maua; sa:
Såg en grillpinne av teleskopmodell på femmans sport sist jag var där. Billig bilantenn med pålödade spröt. med bälteshållare o allt! Nja jag kör nog en naturell variant.

Jag har för mig att den inte har nåt "vridstopp" i de cylindriska segmenten, så precis som på en amatörmässigt täljd grillpinne riskerar korven att vridas vertikalt.
Undrar om vi inte har en vinnare...

med risk för att verka humorfri

Tallrik. Kniv och gaffel. Visp. Mugg.
Diskmedel. Handduk (vid tältvandring).
Multiverktyg.
Lägerskor. Vadarskor.
Huvudkudde. Sovsäckslakan.

Nordesjö; sa:
Maua; sa:

Jag har för mig att den inte har nåt "vridstopp" i de cylindriska segmenten, så precis som på en amatörmässigt täljd grillpinne riskerar korven att vridas vertikalt.
Undrar om vi inte har en vinnare...

Stopp den där grillpinnen är närmast oumbärlig, är jätteledsen för att jag blivit av med min... Aldrig någon risk att tappa korven i brasan då det sitter hullingar på korvhållaren. Ha också allemansrätten i åtanke, det är egentligen inte tillåtet att bryta levande kvistar och grenar...men med teleskopgrillpinnen...

Nä kom med något bättre!

Espressobryggare till friluftsköket tycker jag står högre i kurs

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg