Den mest onödiga frilufts-prylen?

Alltså, om nåt är onödigt har väl inte att göra med om det är prisvärt eller inte? En dyr titantermos är väl inte mer onödig än en rostfri? Visst är den dyrare, men eftersom titan leder värme sämre än rostfritt så lär den ju vara bättre. Och lättare? :)

Onödigt är ju nåt som man lika gärna skulle kunna vara utan, oavsett vad det kostat.

nermander; sa:
Alltså, om nåt är onödigt har väl inte att göra med om det är prisvärt eller inte? En dyr titantermos är väl inte mer onödig än en rostfri? Visst är den dyrare, men eftersom titan leder värme sämre än rostfritt så lär den ju vara bättre. Och lättare? :)

Onödigt är ju nåt som man lika gärna skulle kunna vara utan, oavsett vad det kostat.

Fast så jäkla mycket bättre och lättare är den inte. Alltså, tämligen onödig.

Malindo; sa:
öringen; sa:
Onödigast? Skulle väl vara titantermosen på 0.5 L för 500 spänn då :)

öringen.. har fâtt för mig att just fiskeri-galningarna har en herrans massa konstiga och fr.a onödiga smâ prylar... kan det vara sant? ;-)

Masse

Vi har en herrans massa konstiga prylar, men tametusan inget onödigt ;) Inte i själva fiskeutrustningen iaf

Nordesjö; sa:
Visst, men priset gör ju den onödiga prylens onödighetfaktor större.
Det är ju onödigare att köpa en kevlarnäshårsmätare än en vanlig näshårsmätare.

Ja men då är det ju KÖPET som är onödigt, inte prylen? Eller hur? För annars skulle ju alla saker som man stjäl vara nödvändiga? :)

Kånken!

nermander; sa:
För annars skulle ju alla saker som man stjäl vara nödvändiga? :)

Ja, det är ju därför de stjäls. :)

Äh, kom med fler onödiga prylar. Här är en (som säkert kan skapa diskussion):

Fjällräven kånken.
Snacka om pryl som överlevt sig själv. En gratisrygga som man får när man köper två snickers sitter bättre på ryggen.
(ok, kanske inte ONÖDIG, men förmodligen landets mest överskattade friluftspryl)

En annan onödig pryl:
Kaffepannan i Trangiat. ;)

öringen; sa:
Vi har en herrans massa konstiga prylar, men tametusan inget onödigt ;) Inte i själva fiskeutrustningen iaf

Nä nu jädrans måste jag sätta ner foten! Jag håller med herr öring, det finns inte en onödig pryttel bland fiskegrejerna, speciellt flugfiskare är välkända för att ha lite onödiga prylar med sig!!

-Patric-; sa:
öringen; sa:

Nä nu jädrans måste jag sätta ner foten! Jag håller med herr öring, det finns inte en onödig pryttel bland fiskegrejerna, speciellt flugfiskare är välkända för att ha lite onödiga prylar med sig!!

Hallâ hallâ - visserligen var halva syftet med inlágget att väcka P, samt visserligen högg hann som vántat direkt, om ej med viss fördröjning... men vad sjutta menar han EGENTLIGEN??
Masse

Håller med,(nermander alltså)priset spelar ingen roll här.
Är prylen bra att ha eller är den det inte?

Det mest meningslösa jag burit runt på är en klocka med tomt batteri. Hade batteriet inte dött första kvällen så hade den naturligtvis inte varit fullt så onödig som den nu blev.

Leif...

Skum pryl

Jag äger (tyvärr) ingen själv men en solcellsdriven mjölkskummare för att göra sin cappuccino känns som om den platsar på listan.
fv02001-.jpg

Re: Kånken!

Nordesjö; sa:
En annan onödig pryl:
Kaffepannan i Trangiat. ;)
PROTEST!

Nä, tallrikslådan får min röst.
Eller den där "fältflaskan" man hade en gång. Ni vet, den pluntaformade av grön plast med skruvkork.
Tung, otymplig, trasslig både att dricka ur och att fylla.

Ni har hamnat på sniskan gott folk. Håller helt med Håkke-mannen (nu igen...), int tusan finns där nåt otjänligt fläsk i våra utegarderober. Prycklar är till för att avnjutas. Ju fler desto bättre.

Ta den där förnämliga mjölkskummaren med solceller exempelvis: Hur hade någon vän av ordning tänkt skumma mjölken till sitt i lexanpressen just nybrygda gourmetkaffe kan man fråga sig? För hand kanske? Otillständigt! Händerna ska ju vila tryggt i knät medan den självgående mjölkskummaren gör jobbet. Annorledes kan icke tänkas!

Dessutom tycker jag herr Nordesjö (sommargotlänninng och allt) borde skämmas över sitt tilltag att såga fru Admans (sommargotlänning hon också notabene) vackra och användbara gummiglas! Fy skäms herr Nordesjö! (Att han som vanligt också gör vansinnesutfall mot WS-skalplaggen låter jag for now pasera i fredens och endräktens namn.)

40102.jpg

Vackert OCH användbart!

/ G

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg