Den förbaskade Canonreklamen

talthoff

Forumvärd
Håller helt med. Skitjobbigt är vad det är. Dags att göra något åt det för de som driver sidan.
TACK!

Utsidan som kampanjsajt är oftast bara en del av en stor kampanj, vi kan inte påverka deras material. Det händer att vi vill, men vi når inte fram. Vårt alternativ är då att tacka nej. Och det faller
som så många gånger förr på det ekonomiska planet.

Silvermedlemmar kan stänga av dom större annonserna. Det är en annan variant på lösning.

-Thomas

Den här komplotten mot mig som person har pågått alldeles för länge, jag är tvungen att titta på senaste bilderna, när jag klickar på "forum", (det finns faktiskt en o annan bild som är kanon där !)
Skönt att en del av mina bekymmer delas av andra på denna underbara jord !!!

Trodde först att det var den berömda "Arbetslinjen" regeringen infört även på Utsidan, för fanken va arbetssamt det är med en hoppande sida...

Inget problem för mig, men jag är väl gammal och trög.

Jag stör mig mer på en återkommande skylt från nåt som heter Nielsen; jag tror de bedriver nån form av marknadsundersökning. Eftersom jag inte har lust att trycka på främmande knappar och länkar brukar jag ladda om sidan.

talthoff

Forumvärd
Om Nielsen undersökningen kommer tillbaka så beror det troligen på att du rensar din cookies ofta oxå eller har cookies avstängt/spärrat på något sätt, kan det vara så ?

-Thomas

Senast ändrad:
Den här är väl inget mot för den där förbenade Land Rovern som täckte hela inläggslistan. Men vi kan ju köpa en Nikon varje gång Canon gör oss arga? :)

Ps. Jag köpte inte en Totota Land Cruiser när Land Rover skymde. Ds

Återstår alltså att blockera fanskapet lokalt, vilket jag nu gjort. Resten av reklamen stör mig inte det minsta och fångar faktiskt även mitt intresse då och då med registrerat klick som följd, men "Canon-hoppet" var helt enkelt för mycket.

Får man en åthutning om man förklarar hur detta låter sig göras?

Jag kör Mozilla FireFox med Ad- och FlashBlocker. Surfandet känns mycket trevligare numer. Man kan såklart tweaka och bestämma vad som ska synas eller inte.

Äntligen har jag fått en förklaring till min hoppiga sida, trodde det var datorn som krånglade. Jag hade inte ens sett att det fanns någon canonreklam tidigare, har inbyggt filter i hjärnan tydligen.
Pär

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg