Decathlon?

Skit. Jag har deras campingdusch med pump. Helt suverän.
Bästa jag någonsin haft.
I tyskland, frankrike och spanien finns det hur många Dechatlon butiker som helst.
Varför lägger de ned i sverige istället för att utöka?
 
Skit. Jag har deras campingdusch med pump. Helt suverän.
Bästa jag någonsin haft.
I tyskland, frankrike och spanien finns det hur många Dechatlon butiker som helst.
Varför lägger de ned i sverige istället för att utöka
Ja de är stora i Europa, men verkar inte slå i Sverige. Vissa segment är bra, och det har gått att hitta bra grejer för "Ultra Light människor" som mig tex. Vindjackor och byxor, mössa, m.m.. Ryggsäck, kängor, sovsäck och tält skulle jag dock aldrig köpa där. Verkade rätt B.

Köpt en del småplock för friluftslivet mest.

Tror de har tuff konkurrens med XXL.
 
Deras produktutbud har inte varit inriktat mot svenskt friluftsliv i första hand. Men mkt har varit rätt prisvärt. Kläder har t ex varit både bra och billiga.

De är stora i t ex Schweiz och där så är deras butiker ett bra alternativ till dyrare sportaffärer.

Thure
 
Vi var in på Decathlon i MoS för två år sedan och min sambo köpte en hel del kläder till riktigt bra priser jämfört med svenska friluftsbutiker. Och som hon har varit väldigt nöjd med. Fanns en hel del där som jag var intresserad av men lite fundersam pga deras låga priser och avstod från.

Nu i år har jag haft en del funderingar på att beställa därifrån och då lägger de ner.

 
Varit in på butiken i Mall Of Scandinavia sen öppning, och aldrig hittat något att köpa. Nä för mig var butiken ett riktigt bottennapp.
 
Varit in på butiken i Mall Of Scandinavia sen öppning, och aldrig hittat något att köpa. Nä för mig var butiken ett riktigt bottennapp.
Hur länge fanns butiken där?

För några år sen hade de rätt många produkter i Barkarby men när jag var på Mall of Scandinavia i julas hade de nästan inget alls.
 
Varit in på butiken i Mall Of Scandinavia sen öppning, och aldrig hittat något att köpa. Nä för mig var butiken ett riktigt bottennapp.
Nej, den butiken på MoS var liten och rätt värdelös med väldigt begränsat utbud. Första butiken i Bromma och sen i Kurvan var stora och hade nog hela deras sortiment.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dmchris Quechua i Sverige - andra vägar än Decathlon? Butiker och leverantörer 1

Liknande trådar