DÅRLIGT connex så dyr att åka med

Prisvärd tågresa

Har rest ett flertal gånger med connex, sommartid.
Mellan Gävle och Abisko, alltid i liggvagn, priset enkel resa är 600:- anser inte att det är dyrt ! utan anser det billigt! Förstår inte vad som menas med dålig service! Toaletterna har då för mig allitid funkat och varit hyfsat rena. Restaurangvagn har då alltid funnits med och är alldeles utmärkt, blev mycket bättre när dom tog bort biodelen som tog upp mycket plats från restaurangdelen. Kan förvisso hålla med om att vagnarna börjar bli slitna.

Mvh. Fjällis

JohnnyL; sa:
larsl; sa:
Fast jag har hellre sämre service än ännu högre pris.

1600:- tur/retur Göteborg-Narvik, liggvagn är väl knappast högt pris?

Johnny

För några år sedan, strax innan avregleringen gjordes av den svenska tågmarknaden var priserna ok. Jag studerade då i Lund och åkte hem till Boden/Luleå för ca 320 kr liggvagn enkel resa. Då var dessutom servicen och standarden ombord otroligt mycket bättre än vad Connex levererar nu. Åker man genom Sverige nu är det ju flera aktörer som var och en tar bra betalt och som dessutom inte samordnar sina tidtabeller eller biljettbokningar.

Numera flyger jag alltid till/från Luleå där jag bor. Tåget är både avsevärt dyrare och mycket längre tid. Till lapplandsfjällen tar jag bilen. Det är faktiskt oftast billigare än tåget numera.

Connex har i norrländsk media fått mycket dålig kritik för standarden på tågvagnarna. T.o.m. så pass att jag tror att det blev en fråga för regeringen, om jag inte missminner mig. Vad det blev av det i praktiken sedan minns jag inte, men vissa kvalitetskrav torde väl rikstrafiken kunna ställa som upphandlare, eller?

NÄr vi åkte nu för ett par veckor sedan var det i en helt nyrenoverad liggvagn. Dynorna är blå nu. De gamla kardborrebanden för kuddarna som inte fungerat på det senaste 10 åren har bytts mot knappar :)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
larvik line connex Fjällvandring 0
manke Dyra Connex Fjällvandring 6
eaglerock Dåligt Connex Fjällvandring 69
eaglerock Erfarenheter av att boka biljetter hos Connex? Fjällvandring 22
CrossM Tågkompaniet ut - Connex in. Skandal! Fjällvandring 18
rumdiidumdii Vandra runt vålådalen så här års? Fjällvandring 3
sanoj89 Vandring i Norge så nära Göteborg som möjligt? Fjällvandring 3
dallan Stekenjokk så tidigt som möjligt Fjällvandring 8
Matteevaldsson Ska fjällvandra nästa år och få så mycket tips som möjligt. Fjällvandring 11
Majsan76 Hund i midjebälte och så ryggsäcken 😭 Fjällvandring 9
saraabeiramar Så här ser det ut runt Grövelsjön nu. Fjällvandring 4
Tikaren Inte så turistigt Jämtland!? Fjällvandring 7
Markus Sjöberg Vinterinspiration så här i sommartider, FILM! Fjällvandring 1
michaelahogberg Fjällvandring så långt söderut som möjligt? Fjällvandring 10
JohnnyL "Så bär du packningen rätt" Fjällvandring 4
småen Hvorfor är STF så dyrt Fjällvandring 48
nidob49 Det är det här som gör det så svårt. Fjällvandring 5
larot så lycklig!! Fjällvandring 24
nidob49 Så här ser det ut idag Fjällvandring 0
peterj1975 Lämplig inte så långt bort men ändå med lite utmaning Fjällvandring 2
nidob49 Så gick olyckan på Kebne till Fjällvandring 2
Duracellkaninen När är det så kallt att gummi fryser och stål brister? Fjällvandring 1
såg Om min lätta packning och varför den är så lätt. Fjällvandring 18
sjuttis Sarek, kan vi gå så här? Fjällvandring 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg