Damasker/Snölås

Jag leter efter ett par damasker för max 500 pix.
Kraven är att dom är vattentäta, och hållbara, gärna vita eller ljusa till färgen.
Haglöfs har jag hört är värdelösa, går bara sönder.
har ni några andra tips?

MVH

Jag har ett par Extremities i Gore Tex som jag haft ett par år nu. Dem kan jag rekommendera varmt! Dem är extra förstärkta längst ner som skydd mot vassa stenar och dyligt. Ganska enkla att ta på och är helt vattentäta.

Kommer inte ihåg vad dem kostade men jag köpte dem i Tierra butiken på Vasagatan i Stockholm.

Sy själv

Sök i forumet efter info om detta och sy ett par egna.
Annars tror jag du får svårt att komma under 500-lappen

/föhl

Vita eller ljusa damasker har jag inte sett i några butiker. northstar.se har ju en del damasker som verkar bra under 500 kr, men som sagt de är alla mörka i färgen.

//Ola

Vattentäta damasker är svettigt. jag tycker att vanligt tyg är bättre. Regnar det har jag iallfall regnbyxor under, regnar det inte behöver dom inte vara vattentäta.

outdoor design

Hej jag fick ett par damasker från märket Outdoor Design i present förra vintern och jag har haft dem till turer på fjället, bivack bygge och staffet i djupsnö mm. Dem kallas Alpine breathable 3 lager. Väven är ganska kraftig och upplevs robust, kostar ca
300-400kr finns på N-kompaniet.

Finemang flickor!

Problemet är löst, bestäält ett par av engelssons som jag ska färga vita! Sen blir det toppfågel!
Tjoflöjt

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
salvion Köpråd, Pannlampa, Damasker tex Utrustning allmänt 4
dmchris Tips på damasker Utrustning allmänt 3
bergholm Damasker? Utrustning allmänt 2
bergholm Snölås Utrustning allmänt 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg