• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

DAM-VM

Damerna har vunnit ett silver... javisst är det så men värdet på bedriften är ungefär som att vinna ett VM-guld i herrbandy. Det är TV-4 som har intresse och därmed också Kinnevik att tjejerna ska få så mycket mediatid som möjligt. Visst, de har gjort en stor bedrift. TV-4 spänner nu sina muskler och fyller Stockholms gator med en stor almoge, gränsen kommer att sänkas! Nästa gång ska vi ut och fira på Stockholms gator när vi vinner VM i innebandy?? Vi blev galna av glädje när våra grabbar blev 3:a i VM 94 och det i en sport som räknas som den svåraste att vinna, eller nära våra grabbar vinner GULD i ishockey, även det räknas som en avsevärt mycket svårare bedrift än att komma tvåa i en sport som är i sin linda. Det finns många andra damer som i år har gjort större bedrifter än våra fotbollstjejer har gjort.
 
Hade hoppats få läsa om Susanne Ljungskogs fantastiska framgångar, men istället detta. Jag är i alla fall väldigt stolt över både Susanne och damlandslaget i fotboll. Att VM-finalen i damfotboll slog tittarrekord för TV4 kanske också säger något om folkets inställning.

På dem bara tjejer!

CAN-WORLD_CYCLING-FINISH-40.jpg


/ G
 
Jag tittade pa vm-finalen tillsammans med næstan 4miljoner andra.. Det var dock något som inte stæmmde, spelarna kastade sig inte som fjollor, dom førsøkte inte fuska sig till straffar eller frisparkar och på det hela taget sa spelade spelarna hårt, tufft och med en satáns vilja och hjærta.. Det var hærligt att se tjejerna spela fotboll som det en gång var tænkt utan en massa fjolliga killar som kastar sig som vantar till høger och vænster, hær var det inga som stukade frisyren eller halkade på nagellack som nær Zlatan och dom andra skolflickorna lirar!!

BRA JOBBAT!!!
 
tigertamjaren; sa:
Hade hoppats få läsa om Susanne Ljungskogs fantastiska framgångar, men istället detta.

/ G

TV4 visade ju faktiskt Susannes sista 20 m av loppet i en sportsändning, men i cykelsport är det ju faktiskt ganska jämlikt. Även om Gustav Larsson hade vunnit VM så hade det ändå bara blivit en notis!
 
KLAGER; sa:
tigertamjaren; sa:
Hade hoppats få läsa om Susanne Ljungskogs fantastiska framgångar, men istället detta.

/ G

TV4 visade ju faktiskt Susannes sista 20 m av loppet i en sportsändning, men i cykelsport är det ju faktiskt ganska jämlikt. Även om Gustav Larsson hade vunnit VM så hade det ändå bara blivit en notis!

Tror du missförstod mig. Med "detta" menade jag Patrik Nilssons negativa förstainlägg. För övrigt såg jag både cykel-VM (linjeloppet herr elit) och damfotbolls-VM (finalen) på Eurosport. Mycket bättre bild OCH mycket bättre kommentatorer! Dessutom fick man se precis lagom av cykeln, dvs den spännande upplösningen när Astarloa piper iväg som en raket! Viva España!

Att cykelbevakningen sen är usel på svensk tv är för oss cykelentusiaster ett sorgligt faktum, annat är det med Eurosport!

Hejja Roberto och Stefan!!!

/ G
 
Vad är det som retar upp en del?

1; sa:
Damerna har vunnit ett silver... javisst är det så men värdet på bedriften är ungefär som att vinna ett VM-guld i herrbandy. Det är TV-4 som har intresse och därmed också Kinnevik att tjejerna ska få så mycket mediatid som möjligt. Visst, de har gjort en stor bedrift. TV-4 spänner nu sina muskler och fyller Stockholms gator med en stor almoge, gränsen kommer att sänkas! Nästa gång ska vi ut och fira på Stockholms gator när vi vinner VM i innebandy?? Vi blev galna av glädje när våra grabbar blev 3:a i VM 94 och det i en sport som räknas som den svåraste att vinna, eller nära våra grabbar vinner GULD i ishockey, även det räknas som en avsevärt mycket svårare bedrift än att komma tvåa i en sport som är i sin linda. Det finns många andra damer som i år har gjort större bedrifter än våra fotbollstjejer har gjort.

Inte vet jag om sådana inlägg är värda någon kommentar, men vad är det som retar upp dig så förfärligt. Inte har vi nu så jättestora framgångar i idrott (utom på senaste tid), att vi inte kan få glädja oss över det som är, sitta i TV-soffan och njuta av andras prestationer. Eller är det TV4 du missunnar framgången? Heja Sveriges fotbollsdamer!
\C
 
Tråkig dag Patrik?

Lite undrande vart man ju över rubriken. Var det verkligen fotboll det handlade om, eller hade skribenten kommit på någon vittsig koppling till något utsiderelaterat?

Men nejdå. Det var bara en tråkig kommentar från någon som kanske skulle må gott av en dos 2000-tal.

Tjejerna har gjort en otrolig bedrift. Och du behöver inte fira den. Men låt alla ded 3.6 miljoner som såg matchen fira den, så låter vi dig vara ifred.

mvh Christian
 
Som jag sa så har tjejerna gjort en otrolig prestation, men att ta i mer än det är värt är ungefär som när man låter sina barn vinna i spel. Nä, ska tjejerna få en bättre status måste damfotbollen först få en större bredd. Sen vill jag tillägga att spektakel kan vara roligt bara det är på rätt våglängd, annars dumförklarar vi tjejerna och tillslut blir de istället klassade som ett gäng clowner alá dokusåpa. JAS Gripen och Göran Persson hmm... för våra skattepengar, det luktar rövslickeri från hans sida.