Dåligt knivköp?

BG kniven

Kom just på att svaret på frågan om BG kniven är en överlevnadskniv eller inte måste trots allt vara att det beror på vad det är man vill överleva

Om vi går till handtagsdelen så påstås det att kniven är av fulltångekonstruktion.

Hur kan någon påstå att en fällkniv är av fulltångekonstruktion är för mig obegripligt

God kväll!

Jag köpte mig kniven Bear Grylls Survival Series Ultimate Knife av Gerber i slutet av Augusti. Strax därefter var jag ute och vandrade i två dagar. Men jag använde knappt kniven. På något sätt så hade knivens slida gått sönder och jag fick lämna in den för reparation.
För ett par dagar sedan så fick jag tillbaka den. Nu har jag börjat tveka lite över huruvida det var ett bra köp eller inte. *
Kniven har tänder i början på bladet och det känns som att de är i vägen. Dessutom känns det inte som att jag kommer att ha någon nytta av dem.

Finns det någon som kan säga huruvida denna kniv är bra att ha med sig på vandring eller lämpar sig en vanlig hederlig morakniv bättre?

Ser att det är en gammal tråd men själv så brukar jag ha en vanlig morakniv i bältet med mig när jag är ute på hajk, min favorit är då Mora 2000 som jag är mycket nöjd med.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
markus.sve Lifeproof-skal och dåligt ljud Utrustning allmänt 7
x-treme Näthandel bra eller dåligt??? Utrustning allmänt 11
fotografiskt Knivköp Utrustning allmänt 50

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg