Jag knåpade ihop en slogan i Connex tävling på Vildmarksmässan i Älvsjö. Och lyckades uppenbarligen så väl med det att jag vann en resa för två med tåget till Norrland.
Men när "värdebeviset" kom hem i brevlådan så undrar jag om man ska skratta eller gråta. Det gäller från 14 april till 31 maj samt från 16 november till 30 november. Resan ska dessutom bokas 14 dagar före avfärd. När jag får det i min hand har det redan hunnit bli den 26 april, vilket gör att de två sista veckorna i maj respektive november återstår.
Fjällstugor och fjällstationer stänger den 2 maj respektive i mitten av september och glädjen över att ha vunnit en resa till fjällen förbyts snabbt i besvikelse över snålheten i erbjudandet. Sådant här skapar mycket bad will och gör att jag själv, trots det flotta erbjudandet, är mer benägen att ta flyget nästa gång jag ska till fjälls, åtminstone tills Connex har blivit av med kontraktet och ersatts av en annan operatör, även om jag annars tycker att tåger är ett ganska behagligt sätt att resa på. Det brukar inte vara några problem att använda sig av sina bonuspoäng på SAS för att åka till Kiruna på tider som lämpar sig bättre för fjällvandring än slutet av november, för att ta en närliggande jämförelse där reseföretaget (i det fallet SAS) erbjuder förmånliga biljetter när det finns plats kvar.
Det sägs att man inte ska skåda given häst i munnen. Men i det här fallet har man ju ansträngt sig och klurat ut motiveringar som Connex kan använda i sin marknadsföring. Kan de inte belöna det lite bättre än så?
/Johan Ö
Men när "värdebeviset" kom hem i brevlådan så undrar jag om man ska skratta eller gråta. Det gäller från 14 april till 31 maj samt från 16 november till 30 november. Resan ska dessutom bokas 14 dagar före avfärd. När jag får det i min hand har det redan hunnit bli den 26 april, vilket gör att de två sista veckorna i maj respektive november återstår.
Fjällstugor och fjällstationer stänger den 2 maj respektive i mitten av september och glädjen över att ha vunnit en resa till fjällen förbyts snabbt i besvikelse över snålheten i erbjudandet. Sådant här skapar mycket bad will och gör att jag själv, trots det flotta erbjudandet, är mer benägen att ta flyget nästa gång jag ska till fjälls, åtminstone tills Connex har blivit av med kontraktet och ersatts av en annan operatör, även om jag annars tycker att tåger är ett ganska behagligt sätt att resa på. Det brukar inte vara några problem att använda sig av sina bonuspoäng på SAS för att åka till Kiruna på tider som lämpar sig bättre för fjällvandring än slutet av november, för att ta en närliggande jämförelse där reseföretaget (i det fallet SAS) erbjuder förmånliga biljetter när det finns plats kvar.
Det sägs att man inte ska skåda given häst i munnen. Men i det här fallet har man ju ansträngt sig och klurat ut motiveringar som Connex kan använda i sin marknadsföring. Kan de inte belöna det lite bättre än så?
/Johan Ö