Dåligt Connex

http://www.rikstrafiken.se kan man läsa mera om kunderundersökningen. De har undersökt alla upphandlade linjer, dvs inte bara Connex. Vad sägs om följande angående dagtrafiken med tåg?

Dagtåg
Tågtrafiken får höga betyg. På 14 av 24 tåglinjer är 90 procent eller fler av resenärerna nöjda med sin tågresa. På 9 av tåglinjerna är 80-90 procent nöjda med sin tågresa. På tåglinjen Luleå-Riksgränsen är enbart 60 procent nöjda med sin tågresa.

Den där Luleå-Riksgränsen är Connex va?
 

avslutad210712

Gäst
chralm; sa:
http://www.rikstrafiken.se kan man läsa mera om kunderundersökningen. De har undersökt alla upphandlade linjer, dvs inte bara Connex. Vad sägs om följande angående dagtrafiken med tåg?

Dagtåg
Tågtrafiken får höga betyg. På 14 av 24 tåglinjer är 90 procent eller fler av resenärerna nöjda med sin tågresa. På 9 av tåglinjerna är 80-90 procent nöjda med sin tågresa. På tåglinjen Luleå-Riksgränsen är enbart 60 procent nöjda med sin tågresa.

Den där Luleå-Riksgränsen är Connex va?

Japp.
 
De bättrar sig!

Under över alla under.

Att klaga ger resultat. Nu har jag fått ett brev från Connex där de förlänger giltighetstiden på sitt pris så att man nu kan åka från den 16 augusti till den 30 november. (Om nu någon till äventyrs kommer ihåg ursprungsinlägget i den här tråden.)

De försäkrar dessutom att de inte tänker använda de slogan de fått in i sin marknadsföring. Men att själva tävlingen inte är en del i att marknadsföra Connex får de försöka övertyga någon annan.

Det viktigaste i alla fall att man kan använda vinsten till något vettigt: en fjällresa under en tid som lämpar sig för vandring. Eftersom det är från andra halvan av augusti dessutom så lär det vara myggfritt också.
[Ändrat av ornskar 2004-06-08 kl 13:59]
 

avslutad210712

Gäst
Re: De bättrar sig!

ornskar; sa:
Under över alla under.

Att klaga ger resultat. Nu har jag fått ett brev från Connex där de förlänger giltighetstiden på sitt pris så att man nu kan åka från den 16 augusti till den 30 november. (Om nu någon till äventyrs kommer ihåg ursprungsinlägget i den här tråden.)

De försäkrar dessutom att de inte tänker använda de slogan de fått in i sin marknadsföring. Men att själva tävlingen inte är en del i att marknadsföra Connex får de försöka övertyga någon annan.

Det viktigaste i alla fall att man kan använda vinsten till något vettigt: en fjällresa under en tid som lämpar sig för vandring. Eftersom det är från andra halvan av augusti dessutom så lär det vara myggfritt också.
[Ändrat av ornskar 2004-06-08 kl 13:59]

Grattis

Hoppas bara att tåget går som det skall då *L*
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dom har en bit kvar......

avslutad210712; sa:
Självklart är det Connex ansvar för hur restaurangvagnen sköts oavsett om de driver den i egen regi eller om de tagit in entreprenörer. Som resenär tecknar du ett avtal med Connex och ingen annan.

Också jag måste ösa lite galla över Restaurangvagnen. Sämre får man leta efter. Det var ganska lyxig inredning men maten var knappast att betrakta som lyxig, köttbullar och potatis var det enda som fanns att få på uppresan :(. På resan upp visade det sig dessutom att hade blivit fel på en leverans så dom hade varken fått öl eller vin :(. Jag hade världens tur och fick tag på den sista ölen ombord på tåget! Istället för att få äta min frukost i lugn och ro på morgonen som jag tänkt mig så fick jag kasta i mig lite fil och flingor och en ostmacka eftersom dom skulle stänga serveringen klockan halv åtta! :( mitt i den period då dom flesta antagligen vill äta, snacka om service. Den dåliga förklaringen till detta var att dom skulle byta personal i Boden. På hemresan åt jag det som dom kallade för frukostbuffé Det var en ganska mager måltid för att vara buffé, fanns inte särskilt mycket att välja på :(. Nej fy och skam, skärp er!!

Claes, http://fjallen.nygardh.net
 
Grattis

Verkligen kul att du fick igenom något positivt efter allt detta bråkande med Connex. Jag såg ditt inlägg om när du ringde dem första gången. Det är ju så att man inte vet om man ska skratta eller gråta när man blir bemött på ett sådant sätt. Jag skulle också blivit urförbannat om någon sa (typ):"...ska du gå till pressen nu?".

Bra att skriva lite i ett forum och att klaga. Det borde ju ge resultat snabbare, men trist att det ska ta så mycket energi att få rätt.

Skrattade åt Connex egen kundundersökning. Kan det vara så att alla är nöjda för att de bara gör undersökningen då allt funkat bra på tåget? För det kan ju inte vara så att de som skriver och läser inlägg här tillhör något slags missgynnad grupp som ställer krav utöver de vanliga. Eller?

Grattis igen att det gick vägen den här gången.
 

avslutad210712

Gäst
Har nu testat att åka med Connex till och från fjällen för första gången. Försening på hemresan så vi missade sista bussen hem (8 mil) vilket innebar att vi fick ringa efter skjuts.

Men personalen var trevlig.
 

avslutad210712

Gäst
Tyvärr känns det som att de farhågor vi häruppe hade när det stod klart att Connex skulle köra istället för Tågkompaniet håller på att "infrias".

Hörde en intervju med Connex ansvarige för Norrlandstrafiken och man skulle ha ett möte med facket och skyddsombudet den 21:a för att gå igenom de "upplevda" (mina citationstecken) problemen.

Deras boknings-system och vilja att vara kunderna till lags är nästan komisk. När tågen är fullbokade kan man inte koppla till en extra vagn innan den är fullbokad och innan vagnen finns på plats kan inte första platsen (och än mindre resterande platser) bokas i den. Enligt radion var julresorna fullbokade i början på oktober och några extra vagnar är det tydligen inte tal om eftersom de inte är fullbokade. Och en som skulle åka till Narvik skulle först ta bussen ner till Mellansel och kliva på tåget där. Synd bara att tåget inte ens stannar i Mellansel.
 

Liknande trådar