Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fortfarande kass i ryggen men paddlar lite i alla fall för nervernas skull
Har "doppat" paddeln 3ggr denna vecka å sprungit 4ggr senast imorse!
Sprang den "backiga" 5:an i Partille Tid: 22:09
Börjat springa ett pass barfota varav dagens var sommarens första. Detta kombinerat med en del styrke- och balansövningar. Trevligt men klart ovant att springa på framfoten.
Dagens promenad till havet bjöd på ett strandfynd, en riktigt rödrostig Mora. Vid hemkomsten efter en 1/2 minut mot stålborsthjulet och 2 minuter mot bandslipen visar det sig att det är en Frost laminerad. Ner i slipashinken för ny aktivering.....inte bara en 6 km promenix.
Sent upp = bil till jobbet. Jobb 11 timmar. Enda (men inte desto mindre trevligt) pulshöjande aktiviteteten var ett middagsbesök Men..."det är ju en dag imorrn också"!
Nu har jag fiskat färdigt. Det var minsann två bra veckor, fiske och linjerensning på egen mark. Vi röjde ca en km av totalt nästan tjugofyra. Farsan hotar med att de övriga tjutre kilometrarna utgör "Arvet". Liksom röjningsberget. Bilder utlovas.
Sprang idag tre timmar och en kvart, med ryggsäck på 4-5 kilo. Snittpuls 144. Nåt liknande Kristers pass idag alltså
Förresten, har börjat lyssna på Strindbergs En dåres försvarstal. Jävlar så bra den är! Mitt hat mot kvinnor, mot män, ja mot allt och alla i stort sett, bara växer ju mer jag hör den. Det är som med videovåldet.
Det blev ingen bestigning av Munsfjället vädret var för dåligt. Paddlade istället runt Ön i Ströms vattudal. Trevlig tur jag såg dyga tiotalet smålommar fiska. Kul att se så många var med och inventerade smålom på åttiotalet och så många fåglar gladde mig väldigt mycket.
Cyklade sedan från Strömsund till Höglunda via Hammerdal, Mårdsjön och Stugun, 11 mil 4 timmar och 35 minuter. Sträckan Prästforsen i Ammerån till Kompaniet i Stugun ersätter med råge vilken massagefåtölj som helst.
I Höglunda så besteg jag Knåsen och fiskade abborre, goda rökta såväl som smörstekta.
Backträning i konstant spöregn, 50 min. Ny rygga som satt jätteskönt. Lyssnade på div elektro och skrattade nästan eftersom det var så knäppt skönt att vara ute i skitvädret
Svårt att träna vettigt när man har gäster hemma. Men det blev iaf 40 min lätt styrketräningspass och 7,6 km i 4:53-tempo igår. Jag börjar lära mig hålla femminuterstempo. Det går fortfarande lite för snabbt men farten är jämnare över hela distansen och snittfarten ligger lite närmare den önskade.
Idag blir det 12 km och lite mer styrketräning. Sen åker jag på semester Får se hur väl jag lyckas upprätthålla löpningen de två veckor jag är borta.