Dagens aktivitet?

Dagens aktivitet: försöka hålla ögonen öppna och hjärnan igång på jobbet fram till 23. Lyckades efter frukost med konststycket att springa 8km i svalt och blåsigt väder längs Storsjöns strand, utan att för den skull vakna till ordentligt. Zzz...

Ett litet avsked

Tog en fyramila tur på Merciern i afton, ett litet farväl och ma råkes till det uppländska vägnätet. Var ute i 1 timme och 22 minuter. Blev dessutom tillhojtad av några snorglopar hängandes vid varsin moped, - vilken jävla snygg hoj- fåfäng som jag är så är jag övertygad om att de var allvarliga.

I morgon bär det av hem till Jamtland för den årliga turnen mellan diverse släktingar. Jag planerar att paddla en del, cykla en del och bestiga Munsfjället vilket bör göras då och då. Och allt detta för att det är så skoj och dessutom ger en möjlighet att smita och sedan hålla sig borta från kvävande samvaro i hembygdens pensionärskuvöser.

Turneen har börjat

Är nu i Börjesjö hos Marlene, Fredrik och Alva (hustruns dotter med familj), regnar gör det och vinden är nordlig. Har just satt i mig en del av en lokalt nedlagd älg, föredömligt stekt av min fru.

Vi kom igår och jag har hunnit två paddelsvängar på Börjesjön, som ju är så föredömligt arrangerad att det finns en ö på lämpligt avstånd att runda, samt bestigit Börjesjöbergets topp som enligt kartan heter Snasen. Börjesjös Snas är med sina 481 m.ö.h. då knappa tusen meter lägre än Storsnasen i Snasahögan.

Undrans vad Snas kan betyda och om ursprunget på nå't vis är gemensamt?

Om det inte regnar mycket i morgon så bär det av med cykel till Strömsund via Stugun, Mårdsjön och Hammerdal. Det är gott att ha en "följebil".

Hmm. Är det bara jag och en till som inte har semster just nu? Med tanke på att dagens aktivitet mest ser ut som veckor av inaktivitet just nu...

Jaja. Jag är bara bitter för att jag jobbar hela sommaren :)

Idag blev det iaf 17 km stiglöpning i kuperad terräng, superkul! Mkt varierande terräng, ibland torr och fin stig som bara inbjöd till att springa på lite extra, ibland alldeles för mkt uppför...ibland träsk och ett virrvarr av rötter. Efter en stund glömde jag att jag inte skulle vara ute hela kvällen och bara tassa runt...lyssnade på Håkan Hellström och tyckte det var mysigt att se hur det ser ut på sommaren där jag och A skejtade i vintras. Nu högt gräs, massor av blommor överallt, grönt och lummigt. Borde haft med vatten och dextrosol. Drack lite i en bäck när det var några km kvar till bilen.

En sån tur som får mig att längta till nästa.

Sedan senast

I fredags så blev det cykling från Börjesjö till Strömsund, rutt enligt ovan 119 km 5 timmar och 24 minuter. Motvind och regn, aldrig hade kunnat föreställa mig hur mycket grus som kom att fastna på mig och min cykel de tre blöta grusvägsmilen mellan Kompaniet i Stugun och Ammerån vid Skyttmon.

Lördag en lättare vandring på 11 km mellan Strömsund och Strand, söndag paddling på russfjärden.

Idag cykling Strömsund - Tåsjöbergets topp 79 km varav de sista 8 hade en stigning på 380 meter. Dryga 23 i snitt vid toppen, dryga 26 där backen började nere i Kyrktåsjö.

I morgon förhoppningsvis bestigning av Munsfjället.

Idag tog min tvåveckors viloperiod slut. Vilan blev inte total, eftersom jag smög in ett par lopp under perioden, men i gengäld blev den lite längre än planerat. Och så har det blivit en del okynnescyklande, så klart!

Idag var det hur som helst premiär för nya löpprogrammet. 7,6 lugna km.

Hej alla lata sommarbarn. Idag blev det 11,81 härliga km i 4:55-tempo. Lite svalare väder än igår.

Hur går det för alla er andra? Inga aktiviteter alls?

Häromdagens aktivitet:

Löpning in till jobbet, 12 km (just över 5 min/km)
Löpning på lunchen, 10 km (just över 5 min/km)
Löpning hem från jobbet, 11 km (just under 5 min/km)
Cykel, racer, 2 timmar kuperad runda

Därefter var benen möra :)

/Krister

Häromdagens aktivitet:

Löpning in till jobbet, 12 km (just över 5 min/km)
Löpning på lunchen, 10 km (just över 5 min/km)
Löpning hem från jobbet, 11 km (just under 5 min/km)
Cykel, racer, 2 timmar kuperad runda

Därefter var benen möra :)

/Krister
Riktigt starkt!

Skälet till att du har längre till ditt arbete än du har hem från det, är det att du har uppförsbacke dit? :)

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg