Skam den som ger sig, om få minuter avslutar jag dagens styrkepass (armar, mage-rygg). Om jag hade tid att träna såhär till vardags, dvs när jag inte tentapluggar, så vore jag inte bara vackrare utan säkert gladare också!
Rullskidpasset från imorse känns märkligt nog inte i triceps, vad gör jag fel? Har fortfarande inte fått 100% styrsäkerhet med dem. På vanliga längd är jag van att insidan "biter", dvs att man får ett mothåll utåt om man ställer sig på innerkanten. Rullskidorna är tvärtom, de skär iväg utåt om jag kantar upp insidan (troligen pga att de inte har nåt "spann"). Mysko känsla, men OK så länge det inte händer framför ett motoriserat fordon. Sen har ju den här j-la kommunen envisats med att förvandla delar av cykelvägnätet till sandlåda (=snubbeltråd för rullskidor), men det hör väl årstiden till?
PS: => Millimeter: Klart att forskningen inte kan stå stilla bara för att jag dispat! Hur skulle vi då få reda på något (dvs: hur skulle jag då få förmånen att åka till Barcelona, och sen vidare till NYC?) Den här sommaren har jag f-n forskat mig till!