Dagens aktivitet?

igår: god öl och gott sällskap.
idag: sol o klippa o paddling o gott sällskap. och en liten löprunda.
imorgon: cykling o kroppsarbete o gott sällskap!
 
Inte än. Prototypen som är sydd i gammal lakansväv är inget att visa upp, men så småning om när den riktiga ryggsäcken är sydd så kanske det kan bli en bild.

/B
Vi är flera som skulle uppskatta ett par sådana bilder!!!

Mån: gym
Tis: löpn m ryggsäck, hunden och sällskap
Ons: gym igen
Tors: kort gym, somnade på soffan sen och missade springa (!)
Fre: sjuhelv*tes gym och bastu
Lör: pimplade, småfisk och frusen
Imorgon: planerar att ta igen all löpning jag missat under veckan... nåja, ett långpass borde det bli.
 
Racer i vårsolen!

Jag och Rickard hade planen att ta en racertur i Ekeröområdet, men denna gång så tänkte vi att det vore kul att testa att ta färjan dit... lite knivigt att hitta bästa vägen (för en racerhoj) vid Fittja/Slagsta... men det löste sig... iofs med lite offtrackcykling :)

Fick vänta lite på båten eftersom vi missade den innan med typ 30 sek... men det var ju riktigt skönt väder idag så det passade ganska bra att stå och snacka lite skit i väntan på båten... träffade en kille på som också skulle ut på öarna och cykla...

Sen körde vi vanliga svängen runt Färingsö och tillbaka, med ett lite energi inköpsstopp vid ICA på Färingsö... ingen tävling idag direkt... utan lugnt och sansat, Rickard hade dessutom 7 mil i benen sen gårdagen, så jag fick dra det mesta, men det funkade bra, kände mig pigg i benen.

Tajmade båten tillbaka exakt... bara att rulla på... perfekt.

Totalt blev det 63,94km (exkl båtturen) på 2 timmar och 21 minuter.

Gpslänk: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=5448899

Soligt och fint... många ute och rörde på sig, mötte ovanligt många cyklister på Färingsö... kanske beror på att cykelbanorna var fint sopade nu.

Thomas
 
Geocaching

Perfekt väder för en skogstur idag, strålande sol... ledig och vilodag från löpning och cykling... alltså läge för något mer soft, som t ex geocaching.

Hade två oplockade cachar vid Paradiset som jag suktat lite efter... så vid lunchtid så tog jag bilen till Paradisets torp och påbörjade min lilla dagstur...

Mötte två orienterare som jag först såg på håll löpandes i bra tempo utmed Trehörningens södra sida...

Första cachen låg vid Långsjön så jag vek av från sameslingan och gick Sörmlandsleden mot Haninge, men vek snart av mot Hemfosa, rundade sjön och gick på spängerna över viken och hittade snabbt cachen som låg i ett litet stenröse.... gick tillbaka mot sjön där jag gjorde lunch, pasta carbonara blev det idag. Medans maten lagades så gick jag runt lite i området och såg snart att det vimlade av grodor...

3b77a017d94035340192c601f91ec582.jpg


Efter lunchen gick jag tillbaka mot Sörmlandsleden, eller rättare sagt genvägen till den, en lös hund kommer springandes rakt emot mig, och skällde för att varna matte som kom en bit bakom, men det såg ut att vara en snäll ras... trots att det sitter skyltar om att hundar skall vara kopplade inom reservatet så verkar det inte gälla denna... nåja, ingen fara så länge det inte är någon kamphunds sort... dom är jobbigare att möta.

Vidare upp mot Tornberget som är Huddinges högsta med stolta 110,9 möh... gps:en pendlade mellan 111m och 112m på toppen och eftersom jag stog upp så får man nog anse det som ett godkänt värde.

Fikade på toppen med kaffe med kaka och passade på att läsa dagen DN. Nästa cache låg c:a 50 meter från toppen. Det tog en bra stund innan jag fann den, men skam den som ger sig...

e75ac25035203a828a8cbe3fa8598b0a.jpg


Vidare utmed Tornbergslingan mot Paradistorpet....

Hittade ett litet hål som en hackspett påbörjat, hålet satt långt nere (c:a 2m) och trädet var ganska klent, tror att Hacke kom på bättre tankar och valde ett annat träd...:)

http://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=26719&set=

Det blev en lagom skogspromenad på 11,58km, här är en karta: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=5459008

Sen hem och tvätta bilen och ge cyklarna en rejäl rengöring, dom förtjänar bättre...

Thomas
 
Var på gymmet och styrketränade ffg igår.Det kändes,använda muskelgrupperna annorlunda,och vissa som inte blir så brukade vid skidåkning.Det var väl ganska kul,men ikväll blir det nog skidåkning igen.Tror hela april ska var åkbar här.
Blött på älven och lite för mycket snö ännu för att det ska gå att motionsåka,men det fick bli en "kaffe på maten"-utflykt.
 
tisdag: andra cykla till jobbet dagen i rad
onsdag: tredje cykla till jobbet dagen i rad + paddling runt Rivö
idag/torsdag: ingen cykling men en gymvända?
fredag: löprunda?
 
Veckan...

... har mest bestått av jobb, ganska mycket av den varan...

Måndag: Brandsäkerhetsutbildning som var kul, fick testa på att släcka olika typer av bränder, använda brandfilt osv... nyttigt. Avslutade dagen med bowling och middag.

Racerträningen inför VR fortsätter... cyklade Huddinge -Lissma-Länna to r i onsdags... kapade ytterligare några minuter på sträckan (32,58km) tiden blev 1:03:38 och gav en snitthastighet på 30,7km/h, helt ok med tanke på att jag var själv och att vinden inte var den mest gynnsamma.

Hade väl tänkt köra samma sträcka idag men ett rejält regnväder fick mig att stanna hemma och skjuta upp cyklingen till i morgon... blir en långtur då istället.

Thomas
 
Spelat klarinett fem timmar, nästan fyra timmar igår. Fan vad trött jag är, men måste nog repa ytterligare lite ikväll. Konsert imorgon.

Sprungit en kortis idag, hunden var för seg i värmen. Kanske lite styrka ikväll.
 
Har ju stressfrakturen i foten som hittills fått vila i en månad, och läkaren sa två (plus moms för att jag kanske slarvat nån gång och råkat belasta), så jag simmade istället. 1000 meter blev det. Simning är förbaskat kul när man fått in lite teknik.

Hade jag en cykel som dög till träning så skulle jag knappt sakna löpningen.

Annars har jag spacklat igen några borrhål och målat över, inför flytten om två veckor :)
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg