då var det sluthandlat på ITAB ...jacka totalhavererade!

[Mattias wrote]Det känns i stället som ett försök att misskreditera mig när de säger att de vidhåller att Jackan inte har tvättas enligt tvättråd.

Med all rätt, det var inte så att du försökte informera oss, du vill verkligen se till se ITAB förlorar på din affär. Du skulle ju just berätta för alla kompisar och hela frilufsvärlden. Rigth back at you.

Inte för att ta någona sida så tror jag ändå att vi internet geeks måste inse att "With great power comes great responsibility"
 
Bra att ITAB klargör sin ståndpunkt... där det låter som om dom har rätt... fast i mitt tycke så är det lite för sent... Kundbemötandet var ju uselt och kontstruktiv feedback sker ju först efter att man sett reaktionerna i denna tråd. Hur hade dom agerat om TS inte vänt sig till Utsidans forum?

Att klanka ner på TS tycker jag är fel, tror inte att han agerat som han gjorde om han inte fått det dåliga bemötandet... sen vem som har rätt eller fel gällande orsaken till jackans haveri, det kan kvitta.

Tippar också på termostatfel i tvättmaskinen...
 
Senast ändrad:
Responsibilty

vi internet geeks måste inse att "With great power comes great responsibility"

Håller med MrBridge, ett inlägg direkt riktat mot ett företag (ett ganska litet företag dessutom) kan ha stort genomslag, många i tråden svarade direkt att de inte kommer att handla mer från ITAB och de kommer kanske sprida det vidare vilket kan ha stora effekter.

Om det nu är så att början till hela affären är att en tvättmaskin har fel på termostaten så har den maskinen kostat ITAB en hel del!
 
Bl a min egna erfarenhet av ITAB gör ju att jag inte håller med.
Jag tvättade mitt ITAB-plagg enligt tvättråden (och skulle det varit fel på min tvättmaskin så skulle jag rimligen upptäckt det vid tvätt av andra plagg, under typ fem år ytterligare som jag använde samma tvättmaskin innan den så småningom byttes ut av andra skäl).

När jag på ett sakligt och städat sätt hörde av mig till dem för att få reda på hur jag skulle skicka plagget vid reklamation, nekades jag den möjligheten eftersom jag inte kunde plocka fram postkvittot från postförskottet. Att köpet ändå var lätt att styrka med andra handlingar saknade betydelse. Jag gjorde vad jag kunde och begärde besked av någon ytterligare person på företaget, så det inte skulle bero på att den första jag frågade bara var "fel" person, men de vidhöll sin uppfattning, och sen var det inte så mycket mer jag kunde göra - om jag nu inte ville göra rättssak av det hela...
Jag slutade att handla där och berättar om detta så fort jag får tillfälle för att andra ska slippa hamna i samma situation. Jag inser inte att detta skulle vara annat än rättvist, så länge jag bara säger vad som hänt. Enskilda konsumenter är förstås den svagare parten i sådan här lägen och ansvaret på leverantören är därefter.
 
Självklart är det som du skriver, Jag var vara lite ironisk över att strålkastaren har vänts bort från ITAB och dess agernade till en stackars tvättmaskin som inte har en möjlighet att försvara sig. Annars håller jag med dig fullt ut.
 
Håller med MrBridge, ett inlägg direkt riktat mot ett företag (ett ganska litet företag dessutom) kan ha stort genomslag, många i tråden svarade direkt att de inte kommer att handla mer från ITAB och de kommer kanske sprida det vidare vilket kan ha stora effekter.

Om det nu är så att början till hela affären är att en tvättmaskin har fel på termostaten så har den maskinen kostat ITAB en hel del!

Yepp, det kan ha kostat ITAB en hel del att inte bemöta sina kunder på ett respektabelt sätt, att vilja sno jackan, och sen göra en pudel när det kommer upp på Utsidan. ITAB förtjänar kritiken.... och effekten av den.

Sen kan ITAB ha rätt i sakfrågan, att jackan tvättats fel/maskinen trasig/osv... men uppsåtet hos TS var sannolikt inte att tvätta fel. Nu ville han ha feedback, och fick ett dåligt bemötande istället.

Det är ju lite ord mot ord, men mezzner bekräftar ju att det hänt mer än en gång.

Fö, så är det bevisat att en generös reklamationspolicy, utan rätt/fel/policy/prestigetjafs genererar mer fsg... dom flesta kunder är ju trots allt ärliga. T o m i sthlm ;-)
 
vi internet geeks måste inse att "With great power comes great responsibility"

"Goes both ways", för att fortsätta prata cowboyspråk. Det här forumet har ju genererat en hel del försäljning åt Itab. Självklart måste vi diskutera dåliga upplevelser av deras kundmottagande på samma sätt som vi diskuterar goda uppevelser av vissa produkter. Där har du vårt ansvar.

Sen är det givetvis upp till var och en som läser diskussionerna att välja hur man vill agera. Världen är inte svart eller vit, så man måste inte välja mellan att för evigt bojkotta någon eller att köpa allt från dem.
 
Sen är det givetvis upp till var och en som läser diskussionerna att välja hur man vill agera. Världen är inte svart eller vit, så man måste inte välja mellan att för evigt bojkotta någon eller att köpa allt från dem.

Jo, gör nu som jag säger och inled en evinnerlig vendetta! ( :) )

Det som gör att man blir lite extra förbannad på en leverantör som inte sköter sig är förstås om man redan har rekommenderat och lovordat honom i någon mån, för att sedan bli besviken på hur nånting löser sig, eller snarare inte löser sig.
Jag har för övrig betydligt lättare att ha överseende med enstaka undermåliga produkter än undermåligt bemötande eller garantiansvar.
 
(och skulle det varit fel på min tvättmaskin så skulle jag rimligen upptäckt det vid tvätt av andra plagg, under typ fem år ytterligare som jag använde samma tvättmaskin innan den så småningom byttes ut av andra skäl).

Det behöver ju inte nödvändigtvis vara så att felet uppträder vid varje tvätt och dessutom klarar bomull att tvättas i bra mycket högre temperatur än vad tvättråden brukar ange. Så maskinen kan ju haft fel då och då ett tag med resultatet väldigt rena jeans. Men så helt plötsligt råkar det bli kombinationen fel värma och skalplagg och vips så blir det fel.
 
Sånt där gör att jag drar öronen åt mig. Jag hade otur med en Lundhags T24 (liten ryggsäck) när den modellen var helt ny. Jag hade lite otur med delaminering trots väldigt lite användning i ett års tid och saknade kvitto. Jag fick svar av självaste Inga-Lill Lundhag att det bara var att skicka in och en ny kom direkt med Posten

Att vara helt omöjliga vid reklamationer som i t.ex. det här fallet, citat nedan, upplever jag som en stor nackdel. Idag finns det ju många andra sätt att bevisa att man faktiskt köpt något från någon. I ditt fall borde ju tom ITAB själva ha kunnat göra en sökning på ditt namn i sina system, beroende på hur länge sedan plagget köpts.

...
När jag på ett sakligt och städat sätt hörde av mig till dem för att få reda på hur jag skulle skicka plagget vid reklamation, nekades jag den möjligheten eftersom jag inte kunde plocka fram postkvittot från postförskottet. Att köpet ändå var lätt att styrka med andra handlingar saknade betydelse. Jag gjorde vad jag kunde och begärde besked av någon ytterligare person på företaget, så det inte skulle bero på att den första jag frågade bara var "fel" person, men de vidhöll sin uppfattning, och sen var det inte så mycket mer jag kunde göra - om jag nu inte ville göra rättssak av det hela..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver Var finner jag vävband 2 1/8" brett? Butik eller leverantör tack? Butiker och leverantörer 16
fritänkare Var köper jag paraffin & bivax (g1000-vax) billigast? Butiker och leverantörer 7
JohnnyL Gröna kartan, var i Göteborg Butiker och leverantörer 5
Maria Lund Var hittar jag Oakley Surf (ryggsäck)? Butiker och leverantörer 0
zotter Var ligger friluftsbutiken "Go" i Stockholm? Butiker och leverantörer 10
Info Icebreaker kalsonger - webshop var? Butiker och leverantörer 5
Ingebrigtl Var köpa Koflach Arctis Expedition i Göteborg eller på nätet? Butiker och leverantörer 3
prylManne Friluftsbutiker i göteborg? vilka och var? Butiker och leverantörer 10
marelius Nalgene all-terrain bottle - var? Butiker och leverantörer 1
frtmarcus Var kan jag hitta Outdoor Research (OR) produkter? Butiker och leverantörer 8
Busse Var hitta Mountain Hardware Butiker och leverantörer 3
Jeobald Var hitta Viking? Butiker och leverantörer 0
dilbert3000 Var köper jag Deuter - Internationella sajter Butiker och leverantörer 2
DoktorGlas 20% på friluftsvaror.se Butiker och leverantörer 0
NickeSkog Misstänkt låga priser på hoka-skor Butiker och leverantörer 6
hsp Nya produkter på Tradera Butiker och leverantörer 12
behnke Otroligt dålig servic på Exped! Butiker och leverantörer 21
creamwolf Priser på Addnature! Butiker och leverantörer 20
Brune Rätt så väl bemött på XXL Butiker och leverantörer 18
henkebmtb har nån handlat på www.bergfreunde.se Butiker och leverantörer 10
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
seobserver På besök i Multiverktygs fabriken Butiker och leverantörer 0
Brune Prenumerationspriset på Utemagasinet Butiker och leverantörer 3
Brune Märklig prissättning på XXL Butiker och leverantörer 205
martallen Vad händer på Skyllermarks? Butiker och leverantörer 0
Brune Dam BH på XXL Butiker och leverantörer 2
milko Vad pysslar de med på Addnature? Butiker och leverantörer 135
29351 Nordic outdoor mässa på Butiker och leverantörer 2
Bora hur många handlar på addnature? Butiker och leverantörer 9
plommon1 Snabba tips på bra outdoorbutiker i Stockholm Butiker och leverantörer 6
w2best Rea på nätet och i fysiska butiker?! Butiker och leverantörer 1
Heinz1 Tänk på detta när du fjällflyger! Butiker och leverantörer 18
Plindgren Frilufts utrustning på Nolia i Piteå 2010 Butiker och leverantörer 2
Sharkbait Campingworld.co.uk - Inget svar på mail Butiker och leverantörer 2
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
graylingman Köp aldrig kikare nån annanstans än på Naturbokhandeln! Butiker och leverantörer 0
greenjuice Optimus - bara på engelska, franska, tyska? Butiker och leverantörer 6
bigskier Outdoorbutiker på nätet Butiker och leverantörer 18
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
zzeezz Högre priser med rabatt på Addnatures rea Butiker och leverantörer 14
E_Nygren Arteryx på eBay Butiker och leverantörer 2
Nils-Åke Sämre kvalite på skalplagg? Butiker och leverantörer 74
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
srpp Jag hoppas innerligt på förbättring. Butiker och leverantörer 20
Vättlefjäll North Face på eBay? Sant eller falskt? Butiker och leverantörer 22
mo9jan Handla på Globetrotter.de? Butiker och leverantörer 9
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
På jakt efter Berghaus Yeti Extrem Butiker och leverantörer 9
Ninai Tips på internet-sajter & butiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 0
Brune Rea på Playground Butiker och leverantörer 4

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg