då var det sluthandlat på ITAB ...jacka totalhavererade!

Hej jag har haft stort förtroende för Itab som en uppstickare i lågprisdivisionen, men man blir ju fundersam på deras bemötande i kundtjänsten. Bra att konsumentmakten verkar fungera.

Hej

Mitt namn är Gunnar Lundblad. Det är jag som äger ITAB.

Först vill jag tacka er som uppmärksammande oss på denna forumtråd. Det är förstås tråkigt att läsa om missnöjda kunder, men i slutändan tror jag att det här kan leda till något bra. Helt klart är att vi måste förbättra vår kundservice och då framförallt ha en bättre policy för hur missnöjda kunder ska bemötas.

Som i fallet med denna tråd: genom att upprätta en dialog med Mattias hade vi kunnat komma fram till orsaken till haveriet med jackan. Istället har vi hamnat i konflikt i en fråga vi båda har intresse av att lösa. Det får vi på ITAB ta på oss, alldeles oavsett om jackan tvättats i rätt eller fel temperatur. I denna tråd återkommer även signaturen Mezzners reklamation av en delaminerad windbreaker-jacka från år 2004. Postkvittot/fakturan saknades och vi hade bytt affärssystem och därför var det svårt att finna transaktionen. Men jackan var tillverkad av oss så den borde ha ersatts med en ny jacka.

Vi följer alltid Komsumentverkets rekommendationer, men de anger ju faktiskt bara lägstanivån. Vi vill vara bättre än så. Vi ska förbättra reklamationshanteringen så att den blir mer professionell och mer rättvis. Den enklaste lösningen vore förstås att godkänna alla reklamationer rakt av utan att ens titta på varan. Det är den strategi många som många större företag tycks tillämpa.

Personligen tycker jag inte det är helt lyckat. Visserligen kan det generera merförsäljning men det skapar också merkostnader som alla kunder får vara med att betala. Det ställer även till problem för mindre butiker som inte kan vara lika generösa som de större då de är mer beroende av leverantörernas syn på saken.

Jag kan inte lova att vi på ITAB i framtiden automatiskt godkänner alla reklamationer. Men jag lovar att vi skall ha en generös policy och att jag och mina medarbetare skall göra vårt yttersta för att ge er, våra kunder, det trevliga och professionella bemötande ni förtjänar.

Mvh
Gunnar Lundblad

Itab

Ett seriöst svar från ITAB anser jag!

Har handlat flera gånger från ITAB och varit nöjd varje gång så jag har absolut inget ont att säga om det företaget... Men har beställt från stora fina märken och fått skit tillbaka...

Jag kommer att handla vidare på ITAB i alla fall!!

Bra produkter till ett bra pris!!

Bra svarat av Gunnar Lundblad. Utsidan-medlemmar och deras bekanta genererar nog en hel del försäljning så det är bra att bemöta diskussionen här. Tycker hans inställning är fullt rimlig. En supergenerös reklamationspolicy kostar förstås pengar som i slutändan kan påverka produkternas konsumentpris. Och de flesta väljer nog att handla från ITAB pga deras låga priser. Ändock är ett respektfullt och korrekt bemötande viktigt.

Själv skulle jag inte handla skalplagg/membrankläder från ITAB, oavsett denna tråd, för att jag vet att såna obland kan strula en del och då är det smidigt att kunna gå till en fysisk butik och lösa det t.ex. via gore-tex-garantier etc.

Men jag har handlat underkläder, underställ, sockar, softshelljacka och lite annat plock från ITAB och är helt nöjd där, bra värde . Fortsätter väl handla där om jag behöver mer såna varor.

Jag själv och de flesta som jag känner har handlat åtskilligt från Itab, utan problem.
Kundtjänsten har fungerat klanderfritt för vår del, de gånger vi har behövt anlita dom.
Som tråden artade sig, med någon slags kollektiv bojkott, även från de som inte blivit drabbade av fel eller missförstånd tycker jag verkar lite väl hårt...
Men som sagt, vi har ju inte haft några problem utan kommer att fortsätta att handla från dem. "Mycket bra kläder till ännu bättre priser".

/Dennis

Bra ITAB!

Det är ju faktiskt inte första gången som ITABs kanske inte så generösa kundservice diskuteras på utsidan, och dessa diskussioner har åtminstone fått mig att tveka lite varje gång jag stått i begrepp att beställa. I fortsättningen kanske man kan känna sig lite tryggare vid beställning.

itabs kundtjänst

Jag handlade kläder hos Itab 2008 och fick jättebra hjälp när mina byxor var felsydda o behövde reklameras.
/fremag

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver Var finner jag vävband 2 1/8" brett? Butik eller leverantör tack? Butiker och leverantörer 16
fritänkare Var köper jag paraffin & bivax (g1000-vax) billigast? Butiker och leverantörer 7
JohnnyL Gröna kartan, var i Göteborg Butiker och leverantörer 5
Maria Lund Var hittar jag Oakley Surf (ryggsäck)? Butiker och leverantörer 0
zotter Var ligger friluftsbutiken "Go" i Stockholm? Butiker och leverantörer 10
Info Icebreaker kalsonger - webshop var? Butiker och leverantörer 5
Ingebrigtl Var köpa Koflach Arctis Expedition i Göteborg eller på nätet? Butiker och leverantörer 3
prylManne Friluftsbutiker i göteborg? vilka och var? Butiker och leverantörer 10
marelius Nalgene all-terrain bottle - var? Butiker och leverantörer 1
frtmarcus Var kan jag hitta Outdoor Research (OR) produkter? Butiker och leverantörer 8
Busse Var hitta Mountain Hardware Butiker och leverantörer 3
Jeobald Var hitta Viking? Butiker och leverantörer 0
dilbert3000 Var köper jag Deuter - Internationella sajter Butiker och leverantörer 2
DoktorGlas 20% på friluftsvaror.se Butiker och leverantörer 0
NickeSkog Misstänkt låga priser på hoka-skor Butiker och leverantörer 6
hsp Nya produkter på Tradera Butiker och leverantörer 12
behnke Otroligt dålig servic på Exped! Butiker och leverantörer 21
creamwolf Priser på Addnature! Butiker och leverantörer 20
Brune Rätt så väl bemött på XXL Butiker och leverantörer 18
henkebmtb har nån handlat på www.bergfreunde.se Butiker och leverantörer 10
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
seobserver På besök i Multiverktygs fabriken Butiker och leverantörer 0
Brune Prenumerationspriset på Utemagasinet Butiker och leverantörer 3
Brune Märklig prissättning på XXL Butiker och leverantörer 205
martallen Vad händer på Skyllermarks? Butiker och leverantörer 0
Brune Dam BH på XXL Butiker och leverantörer 2
milko Vad pysslar de med på Addnature? Butiker och leverantörer 135
29351 Nordic outdoor mässa på Butiker och leverantörer 2
Bora hur många handlar på addnature? Butiker och leverantörer 9
plommon1 Snabba tips på bra outdoorbutiker i Stockholm Butiker och leverantörer 6
w2best Rea på nätet och i fysiska butiker?! Butiker och leverantörer 1
Heinz1 Tänk på detta när du fjällflyger! Butiker och leverantörer 18
Plindgren Frilufts utrustning på Nolia i Piteå 2010 Butiker och leverantörer 2
Sharkbait Campingworld.co.uk - Inget svar på mail Butiker och leverantörer 2
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
graylingman Köp aldrig kikare nån annanstans än på Naturbokhandeln! Butiker och leverantörer 0
greenjuice Optimus - bara på engelska, franska, tyska? Butiker och leverantörer 6
bigskier Outdoorbutiker på nätet Butiker och leverantörer 18
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
zzeezz Högre priser med rabatt på Addnatures rea Butiker och leverantörer 14
E_Nygren Arteryx på eBay Butiker och leverantörer 2
Nils-Åke Sämre kvalite på skalplagg? Butiker och leverantörer 74
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
srpp Jag hoppas innerligt på förbättring. Butiker och leverantörer 20
Vättlefjäll North Face på eBay? Sant eller falskt? Butiker och leverantörer 22
mo9jan Handla på Globetrotter.de? Butiker och leverantörer 9
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
På jakt efter Berghaus Yeti Extrem Butiker och leverantörer 9
Ninai Tips på internet-sajter & butiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 0
Brune Rea på Playground Butiker och leverantörer 4

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg