då var det sluthandlat på ITAB ...jacka totalhavererade!

Att de inte begriper att ödmjuk reklamationshantering är grunden till att folk överhuvudtaget vågar beställa av firmor som har varierande kvalitet på sina grejer.

Itab skulle antagligen vara där de är idag om inte informationen om ett par riktigt prisvärda produkter hade spridits bland utemänniskor på exempelvis Utsidan. På samma sätt sprids såklart det här, av samma människor. Men snabbare, och till fler.

Att behålla jackan är väl som sagt stöld...

Jag lipade ju en del över mina 2 havererade Klättermusen Grim, med extremt tråkigt bemötande på reklamationerna.
http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=3097&reviewID=5905#5905

Kortversion/slutsats på reklamation av jacka 2:
om jag inte hade fått igenom reklamationen på jacka 1, så hade jacka 2 varit godkänd som reklamation pga kvaliteten som brast. Men nu tyckte de att jag "utnyttjade systemet".
Gissa om man är ännu mer sur över jacka 2 som pajar?
Ska aldrig mer köpa något från KM. Aldrig!

Kom ihåg att det stod något om att denna jacka var behandlad med någon slags nanoteknik för att vara smutsavvisande.

Jag tycker det ser ut som att det främst är sömtejpningen som har släppt. Nanoteknik-behandlingen sitter ju förhoppningsvis på utsidan av yttertyget och inte på insidan av fodret, så det borde inte påverka.

Lossnande tejp är ju inte ett ovanligt problem ens på de dyraste jackorna, men inte i den omfattningen, inte så snabbt, och alltid täckt av garanti.

Är det inte i sådana här lägen man startar FB-gruppen "Vi som slutar handla på ITAB" :)
Iofs så känns ju Sura lite "Deliverance" så man kanske inte ska bli förvånad :)

Ursh va trist. Jag har oxå både handlat där och rekommenderat till vänner. Tycker finishen (sömmar och passform) har vart undermålig i vissa fall men med tanke på vad man betalar så har jag tyckt att det vart bra alternativ för typ fiskekläder lr andra områden där slitaget är högt. Men ja.. det är ju nästan oförlåtligt att bete sig på det där sättet i ett kundmöte. Helt obegripligt. Hur tänkte dom?

Beklagar strulet och hoppas det löser sig för dig.

Jag tycker det ser ut som att det främst är sömtejpningen som har släppt. Nanoteknik-behandlingen sitter ju förhoppningsvis på utsidan av yttertyget och inte på insidan av fodret, så det borde inte påverka.

Lossnande tejp är ju inte ett ovanligt problem ens på de dyraste jackorna, men inte i den omfattningen, inte så snabbt, och alltid täckt av garanti.

När det gäller nanotekniken så var det att den var gul när jag stoppade in den i maskinen och gråbeige när jag plocka ut den som jag tänkte på. Inte att tejpningarna har lossat.

Men som sagt det är bara en spekulation.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver Var finner jag vävband 2 1/8" brett? Butik eller leverantör tack? Butiker och leverantörer 16
fritänkare Var köper jag paraffin & bivax (g1000-vax) billigast? Butiker och leverantörer 7
JohnnyL Gröna kartan, var i Göteborg Butiker och leverantörer 5
Maria Lund Var hittar jag Oakley Surf (ryggsäck)? Butiker och leverantörer 0
zotter Var ligger friluftsbutiken "Go" i Stockholm? Butiker och leverantörer 10
Info Icebreaker kalsonger - webshop var? Butiker och leverantörer 5
Ingebrigtl Var köpa Koflach Arctis Expedition i Göteborg eller på nätet? Butiker och leverantörer 3
prylManne Friluftsbutiker i göteborg? vilka och var? Butiker och leverantörer 10
marelius Nalgene all-terrain bottle - var? Butiker och leverantörer 1
frtmarcus Var kan jag hitta Outdoor Research (OR) produkter? Butiker och leverantörer 8
Busse Var hitta Mountain Hardware Butiker och leverantörer 3
Jeobald Var hitta Viking? Butiker och leverantörer 0
dilbert3000 Var köper jag Deuter - Internationella sajter Butiker och leverantörer 2
DoktorGlas 20% på friluftsvaror.se Butiker och leverantörer 0
NickeSkog Misstänkt låga priser på hoka-skor Butiker och leverantörer 6
hsp Nya produkter på Tradera Butiker och leverantörer 12
behnke Otroligt dålig servic på Exped! Butiker och leverantörer 21
creamwolf Priser på Addnature! Butiker och leverantörer 20
Brune Rätt så väl bemött på XXL Butiker och leverantörer 18
henkebmtb har nån handlat på www.bergfreunde.se Butiker och leverantörer 10
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
seobserver På besök i Multiverktygs fabriken Butiker och leverantörer 0
Brune Prenumerationspriset på Utemagasinet Butiker och leverantörer 3
Brune Märklig prissättning på XXL Butiker och leverantörer 205
martallen Vad händer på Skyllermarks? Butiker och leverantörer 0
Brune Dam BH på XXL Butiker och leverantörer 2
milko Vad pysslar de med på Addnature? Butiker och leverantörer 135
29351 Nordic outdoor mässa på Butiker och leverantörer 2
Bora hur många handlar på addnature? Butiker och leverantörer 9
plommon1 Snabba tips på bra outdoorbutiker i Stockholm Butiker och leverantörer 6
w2best Rea på nätet och i fysiska butiker?! Butiker och leverantörer 1
Heinz1 Tänk på detta när du fjällflyger! Butiker och leverantörer 18
Plindgren Frilufts utrustning på Nolia i Piteå 2010 Butiker och leverantörer 2
Sharkbait Campingworld.co.uk - Inget svar på mail Butiker och leverantörer 2
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
graylingman Köp aldrig kikare nån annanstans än på Naturbokhandeln! Butiker och leverantörer 0
greenjuice Optimus - bara på engelska, franska, tyska? Butiker och leverantörer 6
bigskier Outdoorbutiker på nätet Butiker och leverantörer 18
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
zzeezz Högre priser med rabatt på Addnatures rea Butiker och leverantörer 14
E_Nygren Arteryx på eBay Butiker och leverantörer 2
Nils-Åke Sämre kvalite på skalplagg? Butiker och leverantörer 74
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
srpp Jag hoppas innerligt på förbättring. Butiker och leverantörer 20
Vättlefjäll North Face på eBay? Sant eller falskt? Butiker och leverantörer 22
mo9jan Handla på Globetrotter.de? Butiker och leverantörer 9
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
På jakt efter Berghaus Yeti Extrem Butiker och leverantörer 9
Ninai Tips på internet-sajter & butiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 0
Brune Rea på Playground Butiker och leverantörer 4

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg