Cykelförvaring i lägenhet

Hej

Om man som jag bor i en etta och vill förvara sin racer på vettigt sätt.... någon som har sett en bra lösning. Jag har sett en lösning där man tar en IKEA-stång (som man spänner mellan tak och golv) och sedan fäster ett ramfäste på den höjd där man vill hänga cykeln. Någon som har denna lösning? Fungerar det bra?

Happy-länken är bra.

Själv använder jag två st vanlig hyllkonsoler till cykeln (Ekeby från Ikea). De är diskreta o snygga.

Behöver inte vara så svårt. Googla på upphängare cykel så får Du många idéer.

Biltema har en speciell hängare för cykel på vägg. Själv skulle jag gå till närmaste byggvaruhs och leta bland krokar för redskap.

Huvudsaken är att Du fäster ordentligt i väggen.

Lycka till!

upp på väggen! Cykelkrokar finns på biltema, bauhaus och motsvarande. Jag har 5st bredvid varandra på en vägg och det tar bara upp cirka 2meter.

Oj, här fanns det att välja på. Tack alla för mycket bra länkar :)
(Framförallt happy-länken med bilder - tack för den)

Själv kör jag elfa hyllsystem. Köpte 2 st klick-in konsoler i 40 cm längd och satte dit ett hyllplan som är ca 30 cm djupt. Perfekt att ha hjälm och SDP dojerna på. På de stumpar som sticker ut (ca 10 cm) satte jag filt över för att skydda ramen när jag har cykeln hängande.

Billigt och bra system tycker jag själv

Johan
www.urbanbikewear.com

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg