Crux vs Pocket Rocket

Re: And the winner is...

alven; sa:
Pocket Rocket; ett sådant fick det bli... med lite rabatter 304 kr, så det får man väl anse vara ok :)

Ni som har det: bör det packas i den röda boxen som man får med eller klarar det sig bra med att ligga löst i grytan? (Nej nu är det inte vikten det handlar om, 23 g kan jag ta, snarare packningsstrategi ;))

Burken hjälper till att skydda kärlstöden, har man brännaren i kärlet så behövs den inte längre IMO.

//J
 
Stödben är mycket bra

Sen jag fick ett par stödben använder jag dem alltid. Köket står mycket stadigare, det finns ingen risk att det välter bara det står horisontellt. Speciellt bra är det på ojämnt och hårt underlag, eftersom man kan flytta runt på stödbenen till köket står stadigt.
 
Re: Stödben är mycket bra

teledu; sa:
Speciellt bra är det på ojämnt och hårt underlag, eftersom man kan flytta runt på stödbenen till köket står stadigt.

Man kanske ska ha stödhjul i stället, så kan man köra omkring det? Dessutom kan man dra köket efter sig i ett snöre när man går spångat! En normal UL-packning borde väl rymmas i en enliterskastrull?

/Per
 
Re: Re: And the winner is...

joru; sa:
alven; sa:
Pocket Rocket; ett sådant fick det bli... med lite rabatter 304 kr, så det får man väl anse vara ok :)

Ni som har det: bör det packas i den röda boxen som man får med eller klarar det sig bra med att ligga löst i grytan? (Nej nu är det inte vikten det handlar om, 23 g kan jag ta, snarare packningsstrategi ;))

Burken hjälper till att skydda kärlstöden, har man brännaren i kärlet så behövs den inte längre IMO.

//J

Låter betryggande. Och om nåt skadas lär det väl ffa vara just kärlstöden och de är ju inte den allra mest essentiella funktionen (även om de ju milt sagt underlättar handhavandet...)
 

Liknande trådar