Canada Goose

Tråkigt när en diskussion ballar ur, som inläggen kring Canada Goose grejor. De har förvisso blivit mode i Stockholms innekretsar, av vilket skäl får väl de berörda själv svara på.

Själv är jag verksam som naturfotograf och arbetar med ett stort projekt i Arktis & Antarktis. Kanske förvisso färgad av att jag sponsrats med ett Snow Mantra-ställ (Parka + byxor = Canada Goose= extremställ), har jag trots den något högre vikten bara positivt att säga om dessa grejor. Har använt dem i temperaturer ner mot -50°C, och just Snow Mantra-stället hör förmodligen till det varmaste man kan köpa. Det är för detta ändamål, att skydda mig från stark köld under lång tid, som gjort att jag tog kontakt med Canada Goose. Som fotograf uppskattar jag mängden och storleken på fickorna, både på ut- och insidan av parkan. Materialet är starkt vilket väl tyvärr bidrar till en högre vikt, men att stå i isolerade trakter under taskiga väderbetingelser och sträng köld, ja då uppskattar i alla fall jag grejor av högsta kvalitet.Sedan får man väl som alltid anpassa valet av utrustning till de omständigheter där den skall användas. Att innefolket tycker att deras hipfaktor ökar med loggon från Canada Goose får ju vara deras problem, likväl som när de tar den fyrhjulsdrivna terrängjeepen hem till pappa på Östermalm eller motsvarande.

Vill man ha bra och varma grejor, finns det flera olika modeller att välja ut ifrån de egna behoven. Jag kan varmt rekommendera Canada Goose till alla dem som vill använda deras grejor till det de egentligen är tänkta för - för vistelse i kallt klimat.

MVH/ Erik Malm
 
Har nu köpt en jacka från Kanada. Den kostade 575 Kanadensiska dollar(ca 5.80kr). Priset för den här ligger på ca 9000kr. Jag väntar spänt för att få se hur mycket det blir för tull/skatt.
 
Moms och tull

Du kommer få betala ca 1257 kr i tull och moms, därtill kommer tullavgifter på drygt 100 kronor och sedan skall posten ha 25 kr för att hämta ut paketet.
 

Liknande trådar