Canada Goose

Polarkylan i Sverige

"MickeD" skrev:
Hur bra/användbara är dessa jackor egentligen? Ser dem aldrig någon annanstans än på Stureplan...
Jo de måste ju vara jättebra. Jag har sett dem både på Östermalm, Kungsgatan, Hötorget, på Sergels Torg och invid Kungsträdgården. En dålig jacka vill väl ingen ta på sig i augusti när det blivit "svinkallt",
(d.v.s. när solen inte skiner hela dagarna).
-Avundsjuk? Jag? Nähä.
 
Läste en ganska rolig artikel angående Canada Goose förra vintern (är de fortfarande "rätt" modemässigt). Författaren skrev nåt om att kring Stureplan gick ett välkänt "Canada Goose-stråk". De är rätt vanliga (understatement) här i stan. Många kids som inte kan vänta drar på dem innan sommaren är över och står och svettas. :)
 
Lejonmansvarning

Det är väl bättre att satsa på en riktig dunjacka av typ TNF eller Marmot. De enda de där C.G. duger är för ,lejonmanarna som det kryllar av här i Lund, att svassa runt i.

Det är ju samma människor som tycker oljerock är en bra regnjacka...
 
Nja, CG har riktigt seriösa jackor som används av polarforskare o.dyl. Det är bara fruktansvärt overkill att kuta runt i stan med en sån jacka för massor av tusen. Men men mode är ju mode, snart lägger väl de som köper sådana jackor pengarna på andra flashiga kläder istället...
 
Avundsjuka eller fattigdom?

Jackorna är djävligt sköna, coh man fryser inte. Som fd. officer anser jag att det är "tjänstefel" att frysa. Aldrug igen skall jag frysa fötter och kropp av mig på det sättet vi gjorde på Grytans Skjutfält eller i Dagsådalen.

Det finns ju Ganada Goose (även om bara Snow Mantra har gåsdun, övriga har ankdun) och Sorel kängor garanterade till -60 grader.

Köp CG men gör det i Canada då betalar man bara en 1/3 del av det svenska priset. En resa till Canada batalar sig bara på några jackor mm.

Sluta och klaga på de som har råd att inte frysa!
 
Jag saknar inte medel men tycker bara att det är lite roligt att de jackorna blivit så populära här i Stockholm + att man ser dem så tidigt på hösten. Jag tror inte jag har varit med om kallare än -12 sen jag flyttade hit 1998 (från Luleå).

Läser man reklamen: "(Canada Goose) The Expedition Parka is the same style parka that is issued to United States Antarctic Program participants."... "Parkas - Extreme Cold Weather" osv. Nu var det ju inte detta frågan från början men det här är ju the Big Bad Internet så man får väl stå ut med lite tjöt. :)
 
Re: Är Canada Goose

pery; sa:
Jag cyklade nämligen förbi en butik där en skylt på dörren förkunnade att "Canada Goose-jackorna förvaras ej i butiken över natten".

Stöldbegärligt tydligen.

Per

Utebutiken i Umeå blev rånade på en massa Canada Goose jackor för inte så länge sedan.

Själv lyckas jag faktiskt överleva utan en dunjacka när jag går på stan. Mössa, varma handskar, långkalsonger och varma sockar fördelar värmen mycket jämnare än en jättevarm jacka.

Fast det förstås, mode är ju viktigt... ;)

/Jonas U
 

Liknande trådar