Sunt förnuft ?!
Oj, vad hände med begreppet sunt förnuft.
Kanske svårt att inse men tunt stretchmaterial är inte ett 100 % skydd mot mygg.
En del personer ger uttryck för att myggnät inte fungera mot mygg, speciellt inte om myggnätet ligger tätt mot kroppen tex.
Jag har den sortens byxor som omnämns i tråden. Funkar utmärkt för mig. Har aldrig hört eller sett att den byxan marknadsförs som klädplagg mot myggen.
Friluftsbyxa - javisst.
Friluftsbyxa som begrepp innebär inte per automatik skydd mot mygg.
Skalkläder menas oftast någon form av Gore Tex (eller motsvarande).
Skalkläder marknadsförs heller inte som kläder som skyddar mot mygg.
Däremot skyddar de mot mygg om det är tjockare skalkläder.
De skyddar inte mot mygg om tex en dragkedja är öppen, kanske på sin plats att nämna det.
...
Första dagen på fjällvandringen blev hon myggbiten på ett flertal känsliga ställen genom strechpanelerna, säker 50 - 60 bett.
...
Oj, vad hände med begreppet sunt förnuft.
Kanske svårt att inse men tunt stretchmaterial är inte ett 100 % skydd mot mygg.
En del personer ger uttryck för att myggnät inte fungera mot mygg, speciellt inte om myggnätet ligger tätt mot kroppen tex.
Jag har den sortens byxor som omnämns i tråden. Funkar utmärkt för mig. Har aldrig hört eller sett att den byxan marknadsförs som klädplagg mot myggen.
Friluftsbyxa - javisst.
Friluftsbyxa som begrepp innebär inte per automatik skydd mot mygg.
Skalkläder menas oftast någon form av Gore Tex (eller motsvarande).
Skalkläder marknadsförs heller inte som kläder som skyddar mot mygg.
Däremot skyddar de mot mygg om det är tjockare skalkläder.
De skyddar inte mot mygg om tex en dragkedja är öppen, kanske på sin plats att nämna det.