Seek Outside volym
Jag har en Seek Outside Unaweep. Eftersom det är krångligt / dyrt / i praktiken omöjligt returerna till USA vill jag flika in att jag tycker den är oväntat liten. Räknar jag med uppgifterna (SO:s egna) på bredd och höjd får jag volymen till 77 liter när säcken är helt öppen. MEN eftersom det är rullstängning försvinner det rätt mycket volym i praktiken.
Jag skulle säga att Unaweep 4800 är som en Exos 58 ungefär. Helt klart mycket närmare det än Xenith 88 (som jag också haft) i alla fall.
Jag köpte den för att ha solo med upp till två veckors mat eller när jag går med barnen. Hade jag gjort om köpet hade jag tagit den större 6300 (eller en HMG Porter). Jag kommer få problem att få med mig två veckors mat trots lätt / liten utrustning i övrigt med tält, regnkläder och liggunderlag på utsidan.
Andra saker jag tycker är under förväntan (givet pris och rykte) är
- selen / axelremmenarna är otroligt breda, svårt få bra passform på smal / atletisk nordbo
- säcken är för kort, borde vara mycket högre / länge för att kunna lasta högt när det ändå är rullstängning
- remmen över rullstängningen är för kort, om säcken packad helt räcker remmen precis, dvs inte lång nog att spänna tält / liggunderlag ovanpå om fullpackad
- hyllan / remmarna under säcken kunde varit bättre konstruerade, det jag fäster där glider fram, kan inte få det sitta under säcken
Missförstå mig rätt. Det är en fin produkt, och jag gillar flexibiliteten med ram / olika säckar, men som vanligt med amerikanska microtillverkare tycker jag de får överdrivet bra recensioner.