Buchcraft
- Trådstartare såg
- Start datum
Tjena!
Jag håller på med Bushcraft , har gjort detta i över 20 års tidvarvar emellanåt med vandring, o jag håller med dig..inte många på utsidan som verkar vara ute på detta sättet. Men var o en är ute på sitt sätt..själv så är jag väldigt intresserad av "de gamla sättet att vara ute i skogen på, "dvs Bushcraft ! Mat över öppen eld, växters användande, eld med tändståll, bivack, tarp, stockeld , tändmaterial mm.
Med vänlig hälsning, Nicklas L
Riktig bushcraft är nog svårt för de flesta eftersom mycket kräver markägarens tillstånd om man ska hålla sig på rätt sida om lagen.
Personligen så tycker jag också att bushcraft är mycket mer jobb. Det är så mycket enklare att slänga upp sitt tält och laga mat på gasolköket än att hålla på och hugga slanor och ris för en koja, samla ved för en eld osv.
Det är ju visserligen lite initialt arbete, men när man väl grävt linjen med fångstgropar och satt alla snarorna, så arbetar de ju helt självständigt sedan.
Bushcraft= kunskapen att leva på vad naturen ger, på svenska även kallad enkelt för överlevnad... Rätt sorgligt att inte använda Svenska ord när det finns. Men men häftigare med Engelska ord tydligen. Jag är kanske en bakåtsträvare?![]()