Buchcraft

Undrar hur många som håller på med Buchkraft här på utsidan?
Hur märker man att någon håller på med Buchkraft?

För att svara på din fråga, så anser jag, efter ha följt dig ett tag här på utsidan.se, att just du Torgny om någon, är en person som verkligen gått in för just bushcrafting!

För att svara på din fråga, så anser jag, efter ha följt dig ett tag här på utsidan.se, att just du Torgny om någon, är en person som verkligen gått in för just bushcrafting!

Tack det tar jag som en komplimang.
Själv anser jag att jag står med ena benet i Buchkraft och andra benet i enkelt friluftsliv.

Bushcraft= kunskapen att leva på vad naturen ger, på svenska även kallad enkelt för överlevnad... Rätt sorgligt att inte använda Svenska ord när det finns. Men men häftigare med Engelska ord tydligen. Jag är kanske en bakåtsträvare?;)

Jag föreslår att man kanske kan kalla det för BuskKraft lite så där försvenskat.

Trevlig Trekking Hiking Walking på er förresten...

"Hajk", låter det som ett bra svenskt ord? Mer avancerad "bushcraft" borde vara överlevnad, utan att ingripa alla varianter av överlevnad utan just bara överlevnad i skog och mark.

Utsidan börjar bli lika otrevligt som flashback. Ständigt dessa raljerande och nedlåtande inlägg. Varför inte skriva i trådar man gillar istället?

Bushcraft fattar jag är stort sett allt som har med lägerliv att göra. Är det inte det scouterna sysslar med?

För egen del - mest öppen eld och hängmatta vid kajaking. Lite fiske och knopar. Thats it. Kul och skulle gärna ägna mer tid åt det.

Det är väl så att alla av oss lägger olika beydelser i olika ord och bokstavskombinationer. Ända bör vi väl vara övenens om att vi njuter, mer eller mindre av grönsalladslandet.
Om någon i den här tråden har farit med hårda ord är det väl Henke, men givetvis kan även jag missuppfatta texten.
Torgnys egna definition är nog tämligen sann, som jag uppfattat honom.
go tur

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg