Ja, Fyrbulten, Diretissiman, Trean, Fyran... shit vilka livsfarliga skräckleder!Tvåhundra tradgubbar som tycker att klättring ska bedrivas av Ett Fåtal Utvalda under livsfarliga former
Vad jag ser här är ingen som tjurar över att sportklättring växer... Det finns några tradklättrare som vill ha kvar tradlederna, men nej nej, du vet så klart bäst, vi är bara tjuriga över att sportklättring växer... Tror du på det själv? De flesta av oss som klättrar trad klättrar också sport. Jag uppskattar sportleder i alla grader och former är helt för bultning av nya lättare leder. Varför är det så svårt att förstå att vi vill ha kvar tradlederna?Ni som vill ha kvar era tradleder - sluta gnäll och ut och klättra dom istället för att tjura över att sportklättringen växer. Varför är det alltid fullt av folk på Örnberget och alltid tomt på Häggsta?
Ut och klättra istället för att gnälla? Gör det själv istället för att gnälla på oss som gnäller. Du må vara ute o klättrar sport nu, men de flesta klättrar is eller inne under en vinter som denna. Under sommaren finns det gott som folk som traddar på Häggsta. Jag stöter altid på folk där ute när jag klättrat där. Hur ofta är du där och kollar? Du är ju alltid på Örnberget.