Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Återkommer efter mer än ett år till tråden, börjar dra ihop sig till Östersundsflytt. Vad anser herrarna och damerna om Remonthagen? Tänker främst på kedjehusen som byggs kommande år.
Välkommen hit! Remonthagen är absolut attraktivt för dem som prioriterar närhet både till stan och motionsspåret. Behöver man inte gångavstånd ner på stan kanske det inte ger allra mest trivsel och boende för pengarna, imho. En faktor att ta med om man överväger att bosätta sig i Remonthagen, Erikslund etc, är att Biltemas etablering just nu ser ut att bli verklighet. Därmed är en fundering kring hur man känner inför ett fortsatt expanderande Lillänge inpå knuten nog på sin plats innan man skriver köpekontrakt.
Tack för svar! Funderat på det där med Biltema, men är det ändå inte ganska långt till den planerade butiken med äldre bebyggelse och träd emellan? Redan nu hörs ju vägen en del. Förstår att de som bor närmast är upprörda dock.
Har du förslag på andra bra områden?
Tack på förhand!
Tack för svar! Funderat på det där med Biltema, men är det ändå inte ganska långt till den planerade butiken med äldre bebyggelse och träd emellan? Redan nu hörs ju vägen en del. Förstår att de som bor närmast är upprörda dock.
Har du förslag på andra bra områden?
Tack på förhand!
Jo, man får ju inte Biltema precis i trädgården i Remonthagen. Men det är klart det innebär viss påverkan att Lillänge köpcenter expanderar till den sidan rondellen, både med grönytor/skog som försvinner och potentiell framtida vidare utbyggnad. Rimligen blir det väl också mer trafik längs Stuguvägen. I vilken utsträckning det innebär ett problem/en oro är förstås högst individuellt. Huvudsaken är ju att man inte missar det i funderingarna.
Jättesvårt att tipsa om områden, jag tycker att i Östersund definieras ett bra område egentligen av hur väl det passar individens/familjens behov och livsstil. Det finns inga direkt dåliga områden man verkligen vill undvika, som jag tyckte det gjorde i Göteborg när jag bodde där. Det byggs en hel del nytt både stadsnära som Remonthagen, Jägarvallen, Storsjö Strand etc - och lite mer naturnära som Brittsbo-Ås samt Odensala-Torvalla. Jag gillar personligen Odensala/Lillsjön pga naturen utanför dörren, gångavstånd till påstigning av hela motionsspårsystemet, fina MTB-stigar, bra GC-vägar för rullskidåkning - och "lagom" nära både Lillänge och centrum för min del. Men med andra intressen, livsstil, familjesituation hade jag säkert resonerat helt annorlunda... Det bästa är nog att spec:a vad som är viktigt/prioriterat i omedelbar närhet/gångavstånd, och vad man kan leva med att ta cykel/bil till. Eller om man vill ha "nära till lite av allt". Sen kommer ju ytterligare en aspekt in med skolor osv - där har jag inte någon vidare koll tyvärr.
Tack för kloka synpunkter Vintefjell! Ska ta allt under beaktande. Det är märkligt med nya platser, märkligt svårt att bilda sig en korrekt uppfattning. Men som du säger, i Östersund är det nog generellt mindre risk att springa på en nit än på många andra ställen.