ok, jag kanske inte gjorde enligt konstens regler då jag köpte skorna (haglöfs grym Q) , men med fem ordentliga vandringsdagar har jag inte fått något skav alls på fötterna, så formmässigt verkar de sitta perfekt, slår inte i fram eller så. Ont i fötterna har jag dock fått (på "trampdynorna"), men jag tog det som självklart, ovan vandrare och oingångna skor.
det mest frapperande som jag nu, efter att ha låtit dem stå ett år, insåg är att de ger blåmärken på smalbenen. Detta uppkom på andra dagen, efter kanske 3 mil sammanlagt och måste vara ovankanten som trycker mot benet. tips på hur man kan motverka detta? (Jag kan inte köpa nya..) skall jag prova högre strumpor, kan det ge dämpning? Jag har normalhöga halvtjocka ullstrumpor, har inte ens tänkt på om de räcker hela vägen upp, men det gör de nog, men ganska precis.
jag är tacksam för alla tips!
(verkar förresten mest som att det är högern som råkat illa ut)
det mest frapperande som jag nu, efter att ha låtit dem stå ett år, insåg är att de ger blåmärken på smalbenen. Detta uppkom på andra dagen, efter kanske 3 mil sammanlagt och måste vara ovankanten som trycker mot benet. tips på hur man kan motverka detta? (Jag kan inte köpa nya..) skall jag prova högre strumpor, kan det ge dämpning? Jag har normalhöga halvtjocka ullstrumpor, har inte ens tänkt på om de räcker hela vägen upp, men det gör de nog, men ganska precis.
jag är tacksam för alla tips!
(verkar förresten mest som att det är högern som råkat illa ut)