Biltema drybag

Det är ju flathet att inte reklamera när nyinköpta prylar och pinaler fallerar.

Det beror ju helt på priset.. Att betala körkostnad till och från Biltema + tiden det tar kan ju bli mycket dyrare än att strunta i att reklamera och beställa något bättre via nätet. Tid är ju också pengar vilket många tycks glömma bort i sammanhanget.

Handlar själv mycket saker på Biltema. Även om kanske 10-20% inte håller måttet alls så är det fortfarande prisvärt som helhet. Helt "livsavgörande" prylar skulle jag dock aldrig få för mig att handla där.

Aldrig mera biltema. Jag har haft saker därifrån som har gått sönder bara genom att man tittar på dem. Man köper något, och tänker att hur dålig den än är så ska det räcka, men tji, det gick inte! Orka reklamera grejer som kostar hundra kronor, för att få en ny likadan..

Halaj!

På kvalitetsnivån Rusta, ÖoB, Biltema, harald nyborg m.fl. tycker jag faktiskt att Biltema är bäst.
Jag köpte en elhyvel där, gick tillbaka med den dagen efter. Fick pengarna tillbaka, och då var hyveln inte ens sönder!

Googlade på 30D Cordura: http://www.cordura.com/en/outdoor-products/sea-to-summit_fp.html
Sea to summit använder alltså samma väv!
I det här fallet stämmer inte tesen man-får-vad-man-betalar-för.

//T

Lite OT men på verktyg är de helt ok. Har använt lastbilens kran för att få mer kraft och verktygen håller! De används även på varv i Norge.

Köpte du en elhyvel som du använde, och sedan lämnade du tillbaka den utan att den var trasig?

När det gäller verktyg har Biltema två produktlinjer: blå resp gul som riktar sig mot hemmafixare resp proffs, men nu är vi långt från drybags så låt oss svänga tillbaka dit - om matrial är detsamma som dyrare märkens kan ju ändå t ex sammanfogning eller design skilja till någonderas fördel.

/Patrik, som börjat leta efter en ny genomskinlig drybag som ersättare till den gamla som numera har förs stor andel silvertejp - någon som har tips?
Jag har som sagt inte råd att köpa dålig kvalite - då får jag bara köpa nytt då det dåliga går sönder

Det är ju flathet att inte reklamera när nyinköpta prylar och pinaler fallerar.

Jag instämmer - har provat två billiga 12V kylboxar (att ha i bilen och båten) som inte kyler som utlovat i reklamen - provar nu en tredje dyrare och mitt tes som börjar bli lite tjatig nu verkar stämma, så jag varierar mig och säger att pris verkar korrelera positivt med kvalitet i detta fallet. Våga vara en krävande kund. Men lite heder till butik 2 somefter kort diskussion på kvittot skrev till : kund får bryta förpackning för kvalitetskontroll med bibehållen returrätt. Och det var tur för mej för den förpackningen gick inte att återförsluta och den häll inte utlovad reklam och jag fick pengarna tillbaka.

/Patrik

Köpte du en elhyvel som du använde, och sedan lämnade du tillbaka den utan att den var trasig?

Halaj!

Ja. Hyveln skar snett. Det finns justerskruvar på en elhyvel för att ställa in detta.
En tillverkare vill inte att kunden micklar med sin produkt för mycket. Den kan gå sönder för att kunden har skruvat isär produkten och ändrar och får inte ihop det rätt.
Därför sätter de ibland en färgklutt på vissa skruvskallar som en ”plombering”
Av någon anledning satt det sådana färgkluttar på justerskruvarna.

Så jag sa som det var till killen bakom disken: den skär snett. Jag kan justera det, inga problem. Men om den pajar nästa vecka? Då gäller ju inte garantin längre! Eftersom jag brutit ”plomberingen”. Jag är besviken. Vill inte ha en annan maskin. Vill ha pengarna tillbaka. Visst, sa han. Inget tjafs alls. Nöjd ändå.

//T

Min biltemapåse gick också sönder. Den brast i sömmen när jag utan våld stoppade ner en dunjacka i den. Jag kommer inte köpa fler.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg