Jag har haft en Patagonia jacka nu i 4-5 år använder den mycket både dagligdax, året runt och när jag är ute och tältar, Den är fortfarande helt regntät, märktes inte minst i sommras. Kommer att få foga in lite nytt inner foder på ett ställe, men det är inget problem. Den kommer då att hänga med minst 2-3 år till. När man är så nöjd med en jacka vad är chansen att man köper en till från samma märke?!?
Så efter det hade jag några kameror i skrivbordslådan....sen kom det till jobbet en stor klumpig digitalkamera med den där svarta platta disketten som "filmrulle" i, den fick jag gå o låna när jag behövde den, den kostade åtskilliga tusenlappar på den tiden...
Snart kostar väl en kamera några hundra o finns i varenda pryl vi har... varför inte i köksfläkten ?, så kan man knäppa nåra bilder till sina receptsamlingar...eller i duschen när vi vill visa hur man spar tid i nåt forum man är inne på, bilden kan då visa att man kan både duscha, kissa,borsta tänderna,tvätta håret,prata i den vattentäta telefonen,samt surfa på den vattentäta pek-dataskämen på duschväggen...nu kom jag ur spår, förlåt...
Du har redan kamera i mobilen...
Jag råkade på första digitalkameran i jobbet 1998, den kostade en förmögenhet, det minne på 32 Mb till den kostade runt 3000 kr...
Jag har avverkat ett antal kameror på jobbet nu. När jag nu köper in till de som behöver kamera är det mycket "bättre" kameror än den jag sitter på. Det är en HP med 5 Mpixel och 8X optisk zoom, ca 5-6 år gammal, inte snabb, stor, käkar batterier (elfel) men den tar mycket bättre bilder än de nya billiga kamerorna på över 10 Mpixel, och jag har lärt mig (nästan) alla inställningarna på min relik och dess + och - vilket ger mycket för resultatet.