Ok, tack för ditt svar!Jag gick från parkeringen vid Golitis (förmodligen felstavat, men nästan vid norska gränsen), till Mavas 2015. Hade då gjort upp i förväg med Thomas som skötte båttrafiken då om en tid att bli upphämtad. Sista biten nere i björkskogen var riktigt svårnavigerat, det är nog väldigt få som går där och ledmarkeringar fanns inte kvar. Har läst något om upprustning av leden efter vi var där men jag vet inte om det blev något av det.
Sen kan det vara värt när du ringer dom och frågar, om det är semaforen som är bäst att gå till. Fråga om den syns från stugan eller om den är igenvuxen. Vi hade lite tur och hörde båten när han hämtade en norrman som hade gått från Balvattnet så jag sprang ut på stranden så såg han oss. Vi tog oss inte hela vägen till semaforen alltså. Men jag vill minnas att Thomas sa att den syntes dåligt.
Nu för tiden kan det vara någon annan än Thomas som sköter eventuell båttrafik.
Har även läst om någon som gått norr om Ikkis för att slippa vara beroende av båttransport. Kanske var det här på Utsidan.
Har också funderat på att börja i Kvikkjokk och avsluta i Vuoggatjålme. Borde ju vara enklare med båttransporten då. Men ska absolut ta kontakt och höra mig för innan vid ev. vandring den sträckan i sommar.