Behöver en ny ryggsäck då jag ska ut på en vandring där min vikt hamnar mellan 25-30kg.
Såg att mång rekommendera Bergans PowerFrame 130L. Men enligt utsidans recension är den optimerad för 175-190cm. Jag är 173cm lång därav min frågeställning är denna ryggsäck lämpad för mig?
Kan självklart köpa ryggsäcken online på öppet köp men dryggt om den inte passar min längd. Har ni andra alternativ? Fjällräven är jag inte alls intresserad av.
Tack
EDIT
Såg att denna https://www.outnorth.se/bergans/alp...VTeWaCh2f0QK9EAQYASABEgL7s_D_BwE#GreenDkGreen
Är lämpad mer för min längd men har ingen aning om Alpinist II klarar vikter på 30kg+
Bergans Power Frame 130 liter är flaggskeppet från Norge. Den ständiga testvinnaren bland ramryggsäckarna. QSS bärsystem, värdens mest avancerade bärsystem för tunga laster och långa vandringar. En säck med stor volym som aldrig upplevs för liten eller för vek. Höj och sänkbart lock med stor lockficka och packrem under locket. Avtagbara sidofickor med en axelrem på vardera ficka som ihopsatta bildar en lagom dagsturssäck. Rejäl frontöppning och möjlighet att sektionera säcken på mitten. QSS bärsystem är för dig som gillar att fjällvandra och få plats med prylarna. Marknadens kanske styvaste höftbälte sviker inte, två aluminiumskenor i ryggen från höftbältet i botten och upp till ett ok i höjd med nacken. I ovankant infästa med stötdämpare av gummi som gör lasten mjuk och lagom sviktande på ryggen. På skenorna sitter axelremmarna infästade och sitter på så vis stabilt fast i säcken. Hela paketet integrerat i ryggsäcksramen för att flytta vikten så nära ryggen som möjligt. Säcken är dessutom väldigt lätt att ta av från ramen om du är ute efter endast en ram av världsklass. Säcken passar dig som är mellan 175 - 195 cm. Vikt: 4,4/4,9 kg.
Såg att mång rekommendera Bergans PowerFrame 130L. Men enligt utsidans recension är den optimerad för 175-190cm. Jag är 173cm lång därav min frågeställning är denna ryggsäck lämpad för mig?
Kan självklart köpa ryggsäcken online på öppet köp men dryggt om den inte passar min längd. Har ni andra alternativ? Fjällräven är jag inte alls intresserad av.
Tack
EDIT
Såg att denna https://www.outnorth.se/bergans/alp...VTeWaCh2f0QK9EAQYASABEgL7s_D_BwE#GreenDkGreen
Är lämpad mer för min längd men har ingen aning om Alpinist II klarar vikter på 30kg+
Senast ändrad: