Jag har använt tältet i 30+ nätter nu och är överlag väldigt nöjd med tältet.
Den enda riktigt stora missen jag kan hitta är öppningen. Jag har inte kommit underfund med hur jag ska spänna upp duken så att dörren är öppen. Rullar jag upp och fäster i det låga fästet som finns så sitter den dåligt. Det skulle fungera mycket bättre ifall fästet var ett par decimeter högre upp eller löst på något annat sätt. Har jag missat hur man gör?
Jag märkte samma sak, dock tyckte jag inte det var så stort problem. Det skulle varit bättre om spännet satt högre upp, men jag tycker ändå dörren stannar öppen när jag rullar ihop den och fäster, även där nere. Klädnypa verkar annars som en bra idé.
Jag har redan läst din recension Smux, flera ggr om
Var nog tack vare det som jag slog till med ett Bergans, iaf lite. Kollade på Hillebergs osv men hade svårt att motivera ett tält i den prisklassen. Och det här verkar som en bra kompromiss!
Jag tycker också detta tältet är riktigt prisvärt. Kan inte motivera ett HB för nästan dubbla priset för att kanske gå ner 0.5kg och...ja jag vet faktiskt inte annars vad jag skulle vinna på det.
Har haft samma funderingar som många i denna tråden angående varför tältduken verkar vara mindre på ena sidan av tältet. Det är ju nästan som man har snubblat in i och ut ur absiken ett antal gånger pga att spännbandet har gått lite för högt på ingångens högersida. Man blir ju lite försiktig och vill inte gärna dra sönder tältduken pga att man försöker spänna åt i de små kopparna, men nästa gång vi är ute och vandrar så ska jag nog försöka dra åt för kung och fosterland.
Jag har dragit åt spännena riktigt ordentligt (nästan så långt som själva remmarnas längd tillåter. Tror inte det är någon fara just. Fattar dock inte riktigt vad du menar att du snubblar på spännbandet? Vilket då?