Med ditt synsätt så skall all jakt ske med cylinder repet bara för att man kan utföra all jakt med dessa vapen. Att det sen finns en hel massa andra vapen som utför arbetet lika bra så länge man använder dem som de är ämnade för spelar ingen roll för dig, alla ska jaga som du jagar för det är det enda rätta.
1. Pilbåge ser jag inte som obskyrt vapen.
2. Vad är det som är oansvarigt och inhumant med bågjakt?
3. Tror inte att bågjägare ser skogen och naturen mer som ett nöjesfält än vad du gör.
4. Man vinner samma saker som man vinner med jakt med andra vapen.
5. Det är en otrolig skillnad på jägare och jägare oavsett vapen och om du inte ser den skillnaden själv så finns det inget nån annan kan göra för att hjälpa dig.
Du missförstod återigen min fråga. Efter att ha upprepat den så många gånger får jag väl acceptera att du inte kan svara. All heder för att u försökt.
1. Det jag menar är att bågjakt öppnar dörren för andra mer obskyra vapen som tex revolver, spjut mm.
2. Det jag skrev var att fokus för jakten flyttas från att eftersträva en ansvarig och human jakt till att maximera nöjet. (se punkten nean)
3. Anledningen till att börja jaga med båge var väl att öka nöjet i jakten?
4. Således inget argument FÖR bågjakt.
5. Självklart inser jag att det finns stora individuella skillnader mellan personer. Men en eventuell lagändring måste gälla lika för alla personer. Och som grupp tycker jag ännu inte att jägarna har uppvisat en tillräcklig professionalism med kulvapen för att tycka att det är försvarbart att höja svårighetsgraden ytterliggare.