En idé, "A walk in the park"
Hejsan allihopa
Jag har funderat på detta i många år ända sen jag såg "Forrest gump" scenen är han börjar springa å slutar inte.
Så jag skall försöka göra denna resa någon gång i mitt liv men har bestämt mig att de e dax för å börja planera lite så de någon gång blir av innan man skaffar familj å allt sånt.
Jag vet inte hur långt tid de kommer ta mig men tänker lite i dessa banor
man går två omgångar förmiddag å efter middag.
5-6 timmar per omgång avverkar jag mellan 20 - 30 km
så de blir ca 40 - 60 km per dag (men då kan flera faktorer räkna in som väder, berg, folk och annat skumt)
så de kanske tar 3 - 4 månader
Sova görs på b&b, vandrarhem och i natur i tält, mat köps å lagas själv eller på vandrarhem osv.
Så nu till lite funderaringer då va.
om vi skippar frågan om pengar.
vad tror ni skulle va bra å ha med sig.
Vandringskängor
ryggsäck
1mannar tält
sovsäck
stormkök
bra vandrings kläder
och om man skulle vilja dokumentera resa med film å foto vad tror ni e bäst å ha för utrustning då?
Har digital kamera, bärbar dator, och telefon men det är juh ganska mycket å bära runt på, så har ni någon bättre lösning?
min rutt
Har bara skrvit in start och slut, kommer ändra vilka städer å sånt man skall besöka.
Länder jag kommer gå igenom är
Sverige
Danmark
Tyskland
Holland
Belgien
Frankrike
Spanien
men vilka städer?
Ps jag e nybörjare har mest gått runt i göteborg, men jag vet att jag klarar av å gå i en heldag utan problem
Mvh Mitch
Hejsan allihopa
Jag har funderat på detta i många år ända sen jag såg "Forrest gump" scenen är han börjar springa å slutar inte.
Så jag skall försöka göra denna resa någon gång i mitt liv men har bestämt mig att de e dax för å börja planera lite så de någon gång blir av innan man skaffar familj å allt sånt.
Jag vet inte hur långt tid de kommer ta mig men tänker lite i dessa banor
man går två omgångar förmiddag å efter middag.
5-6 timmar per omgång avverkar jag mellan 20 - 30 km
så de blir ca 40 - 60 km per dag (men då kan flera faktorer räkna in som väder, berg, folk och annat skumt)
så de kanske tar 3 - 4 månader
Sova görs på b&b, vandrarhem och i natur i tält, mat köps å lagas själv eller på vandrarhem osv.
Så nu till lite funderaringer då va.
om vi skippar frågan om pengar.
vad tror ni skulle va bra å ha med sig.
Vandringskängor
ryggsäck
1mannar tält
sovsäck
stormkök
bra vandrings kläder
och om man skulle vilja dokumentera resa med film å foto vad tror ni e bäst å ha för utrustning då?
Har digital kamera, bärbar dator, och telefon men det är juh ganska mycket å bära runt på, så har ni någon bättre lösning?
min rutt
Har bara skrvit in start och slut, kommer ändra vilka städer å sånt man skall besöka.
Länder jag kommer gå igenom är
Sverige
Danmark
Tyskland
Holland
Belgien
Frankrike
Spanien
men vilka städer?
Ps jag e nybörjare har mest gått runt i göteborg, men jag vet att jag klarar av å gå i en heldag utan problem
Mvh Mitch