Hej!
Hittade ett inlägg på ett annat forum som anknyter till denna tråd. With the courtesy of Sumprunkaren på marinan.com:
"Den här historien kanske inte är sann, men den skulle lika gärna kunna vara det....
En rik engelsman hade en några år gammal Rolls, och på en resa på Rivieran gick bakaxeln sönder. Han ringde då ROlls, som lovade att fixa detta. En timme senare landar en helikopter med delar och mekaniker och fixar det hela. Kunden mycket tacksam och glad.
Som en hederlig person och med utgången garanti väntar han sig en faktura, men då den efter något halvår inte dykt upp ringer han igen och frågar efter fakturan på bakaxelreparationen. HAn får då det lakoniska svaret:
- Sir, eftersom per definition en bakaxel på en Rolls inte kan gå sönder, kan vi förstås inte fakturera det!
Av detta kan man dra slutsatsen att man måste ha väldigt höga priser för att ha råd med dålig kvalitet, och att risken för måndagsexemplar är störst ju mer hantverksmässigt en sak är framställd....
Man har råd med 20% reklamationer om man har 30 % marginal, men man har inte råd med det med 10% marginal... "
//Anders