Arets sista vinterturer i Chamonix

Vi klattra som ett jamlikt replag men det rader ingen tvekan om att Krister ar langt starkare an mig framforallt rent fysiskt vilket har sina forklaringar... Vi klattra ture lopande, solade det stora snofaltet pa 65/70° och var inknutna och klattra replangder allt beroende pa terangen.

Senast ändrad:
Väldigt fina bilder. Jag har en fråga till 90grader. Klättrade du dessa turer med Krister Jonson som jämnlike eller med Krister som bergsguide? Dvs betalade du honom som bergsguide och ledde han dom svårare delarna?

I vilket fall som helst är det en imponerande bestigning som jag själv bara kan drömma om.

/Erik

Oj...den satt som en tattarkniv i ryggslutet va? Om du hade läst lite mer om David hade du nog inte behövt ställa frågan.

/K

Någon som vet hur man får kontakt med David Fält? Har lite nyfikna frågor angående turer i alperna.
Blir väldigt inspirerad av bilderna i tråden och håller på att samla på mig mer och mer erfarenhet. Tycker det vore dags för några större is/mix-linjer i alperna till vintern. Någon annan som läser tråden som sitter inne på information kanske?
Har goda klippklätter-erfarenhet. Har grundläggande isklätterkunskaper. Försöker sakta men säkert bli en bättre klättrare hela tiden. Är mer intresserad av stort än svårt. Men det kommer ju ofta hand i hand.

//Tobias

Vintern 09/10 vad kan tickas av?

Jag sitter har i sommarvarmen och tittar ut over havet och funderar pa en ticklista for vintern.

Kortuppvarmning pa The Dragon route pa Midi.

NE Spur Direkt pa Les Droiets dvs Tornierpelaren.

Omega pa Pt Jourasses

Mc/Colton Jourasses

Ett projekt pa Dru hoger om north couloir

Young Spider pa Eiger

Andra som har drommar?

Det jag drömmer om...

är att åka ner och klättra veckorna efter jul, speciellt som jag inte klättrade under sommaren. Men...det jag drömmer om är inte tekniskt på din nivå, utan egentligen "bara" att överhuvudtaget åka ner och klättra i alperna under vintern på min "nivå". Så eventuella tips/råd mottages tacksamt!:)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Maskinen Arets första sommartur i Chamonix... Alpin / Bigwall 4

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg