Smogz; sa:Ok..bäst att jag förtydligar användningsområdet.
Jag har fått barn för 5 månader sedan. De turer jag tänker använda anoraken för är följande.
Kring påsk - dagsturer på fjället med turskidor, fru, barn, dragpulka, spade, liggunderlag/renskinn, murrika.
Under dessa turer när frun ligger och gassar i solen räknar jag med att ta en sväng runt i terrängen. Antingen tar jag snöskorna upp på en topp och snowboarden ner. Eller så tar jag en tvåtimmars tur med skidorna.
Vi lär knappast göra detta i snöstorm utan det är en finvädersjacka som andas bra vid ansträngande aktiviteter och som kommer att utsättas för vind - inte snö och regn.
Sen kommer den säkert att användas på fisketurer eller andra uteaktiviteter vår, sommar och höst också.
Därför duger bomull bra åt mig...men Paramo-Fuera smock är också intressant - då den bara kostar 103$ inklusive frakt till sverige. Eftersom det är en UK-sida borde man slippa tull va?
OK, då förstår jag bakgrunden. Jadå, du slipper tull och sådant. Shoppa gärna runt lite, ofta har engelska online-butiker extrapriser. Jag har köpt flera produkter från http://www.gooutdoors.co.uk som då varit billigast. En Velez smock till min fru i utgående färg kostade endast £80. Hon har haft den varje dag i vinter.
Jörgen
PS. Kollade just och såg att de har en Fuera för £40...