...fast jag tycker de är rätt sakliga med att lista plus och minus.
MP: Fast ändå inte alls, för de dömmer helt ut sprit för vinterbruk, trots att det fungerar bättre än gas, i synnerhet om Kung Bore verkligen petar ned kvicksilvret. Det kanske är fel på mig (?), men som nybörjare hade jag iaf läst "sprit är odugligt på vintern"!
Joanna: Å andra sidan väger bara vintertillsatsen till spritköket ungefär lika mycket, som hela mitt kökskit
och gas för minst en vecka.
MP: Återigen, jag använde ingen vintertillsats, jag tog helt sonika ur O-ringen ur korken, skvätte i knappt en ml och fjuttade på.
Man kan orda hur mycket man vill om olika kök, men min text är tänkt för nybörjaren. Nybörjare tenderar att antingen köka ett Trangia, eller en stående gasbrännare, mycket p.g.a. priset, men även då det är vad faktiskt firmor rekommenderar.
Jag har aldrig sett någon rekommendera ditt hemmameckade kit, eller något från Trail Designs.
Håller du med?
Joanna: Jag är dessutom mycket ovillig att byta säkerhetsflaskan mot en PET-dito att förvara spriten i.
MP: Återigen, min trådstart handlade inte om att du ska spara 90 gr på att byta ut flaskor, jag bara nämnde det om det kändes viktigt.
Brasklapp: Har inte hunnit följa länken nedan ännu, men har haft både bensin & T-röd i PET-flaska utan bekymmer. Rätt, eller fel.
Anledning: se
här.