Tjock dimma och det ser ut att bli så även idag också? Ingen jakt idag då....men vi har ju bara 3 älgar på licensen och 2 av dessa är pangade så det är ingen brådska med jakten.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Älgjakten närmar sig :)
- Trådstartare lsjonsson
- Start datum
En ny typ av svininfluensa har blossat upp i Kina.
Enligt kinesiska jordbrukare har flera upplevt att smittan överförts från gris till människa
Nu fruktar experterna ännu en pandemi.
Enligt kinesiska jordbrukare har flera upplevt att smittan överförts från gris till människa
Nu fruktar experterna ännu en pandemi.
Efter dagens besök på ortopedtekniska o Sunderby sjukhus så har jag fått beställa ett par nya kängor.
Det var till ett förmånligt pris p g a min stelopereade fotled.
Pris 800 kr genom remiss.
Meindl Dovre Extreme MFS Wide Unisex
Stabil och vridstyv jakt- och vandringskänga lämplig för tuffare vandringar med ring utrustning.
www.widforss.se
Det va billigt....tur att vi betalar hög skatt vi pensionärer så kan folk köpa såna skorEfter dagens besök på ortopedtekniska o Sunderby sjukhus så har jag fått beställa ett par nya kängor.
Det var till ett förmånligt pris p g a min stelopereade fotled.Meindl Dovre Extreme MFS Wide Unisex
Stabil och vridstyv jakt- och vandringskänga lämplig för tuffare vandringar med ring utrustning.www.widforss.se
Det va billigt....tur att vi betalar hög skatt vi pensionärer så kan folk köpa såna skor
Ja, det är d t! Tur att man har betalat mycket i skatt i sina dar så att man kan få något t ett rabatterat pris.
Och vi pensionärer betalar ännu en högre skatt än dom som jobbar?Ja, det är d t! Tur att man har betalat mycket i skatt i sina dar så att man kan få något t ett rabatterat pris.
Och vi pensionärer betalar ännu en högre skatt än dom som jobbar?
Jepp! Vi borde snarare få lägre skatt på ålderns höst. Vi får se vad skattesänkningen gör efter nyår.
Minst 145 vargar som SD skrev om vi ska ha max 270 vargar.
Om vi räknar med att vi har +-365 vargar någonstans så kommer det att bli ca 400 vid nästa inventering och det är åt helsike för många.
Helt rätt av JRF att överklaga beslutet.
Har du tur kan det bli 35kr och sedan året efter brakar det åt helvete för många enligt experterna?Jepp! Vi borde snarare få lägre skatt på ålderns höst. Vi får se vad skattesänkningen gör efter nyår.
Har du tur kan det bli 35kr och sedan året efter brakar det åt helvete för många enligt experterna?
Ja, det är väl något sådant som jag har räknat med!
Är det tacken för ett långt slit i yrkeslivet men å andra sidan så har jag utnyttjat sjukvården både i Jönköping medan jag bodde i Huskvarna samt sjukvården här uppe. 16 knäoperationer och artroskopi , bytt en knäled, operation i ena axeln och nu steloperation i v fotled och där lutar det mot en ny operation i samma fot eftersom spiken vobblar lite grand inne i skenbenet på mig. Ont som 17 gör det i alla fall.
Ren och skär lögn från Naturskyddsföreningens sida.
(+) Naturskyddsföreningen: 'Licensjakt på varg hotar hela vargstammen'
Naturskyddsföreningen påstår att vinterns jakt på 24 vargar i Sverige hotar hela den svenska vargstammen.
www.jaktjournalen.se
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Minskad avskjutning under älgjakten 2019 | Jakt | 12 | ||
Älgjakten är inledd och de skjuter ihjäl varandra! | Jakt | 68 | ||
Klä sig varmt vid jakt? | Jakt | 10 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg