Tjock dimma även nu och nu är det så 4 dagen i rad så ingen jakt idag heller...SHIT!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Älgjakten närmar sig :)
- Trådstartare lsjonsson
- Start datum
Tjock dimma även nu och nu är det så 4 dagen i rad så ingen jakt idag heller...SHIT!
Surt sa räven. Nu har dimman släppt i Kalix för nu är det bara lite disigt men mulet. Vi har tagit ett frivilligt brunstuppehåll så att älgarna får lugn o ro under sin kärleksakt till nästa helg.
Tyska naturvårdare fångar tjäder med håv i Jämtland
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=7566730
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=7566730
Så då var den sista älgen för våran del pangad och frysarna blir fulla även denna jakt. Det blev som vanligt bara tjurar som blev skjutna och vi har kalvar om man vill skjuta men vi skjuter inga kalvar. Nu börjar fågeljakten bara det blir lite kallare.
Bilagor
Så då var den sista älgen för våran del pangad och frysarna blir fulla även denna jakt. Det blev som vanligt bara tjurar som blev skjutna och vi har kalvar om man vill skjuta men vi skjuter inga kalvar. Nu börjar fågeljakten bara det blir lite kallare.
Då behöver ni inte svälta i vinter heller! Grattis!
Här går det sakta men säkert framåt.
Igår en ensam ko och idag en kalv.
16 passare +5 hundförare
Själv hade jag stolpe ut igår när en ko med kalv sprang förbi mig på den andra sidan björkdungen som var i slutändan på hygget.
Idag 2 x stolpe ut. 15 passare + 5 hundförare delat på 2 såtar. Ett gång på ö sidan älven o det andra på v sidan älven.
Först på fm. idag så hade jag gångstånd inne i en tallskog där skymtar en ko med tvillingar och senare fick en annan hundförare igång en ko med kalv som kom i en skogsdunge ute i en holme på en myr.
Sedan fick jag besök av våran enda kvinnliga hundförare som polar med jaktledaren hos oss.
23 år och älgjaktstokig, 2 jämthundar och jagar både i Kukkola n Haparanda och hos oss i Bondersbyn, Kalix.
Hennes pappa är jaktledare för hundförargänget i Kukkola. Ca 100 man om man räknar med passarna. Dom är flera jaktledare o vice jaktledare.
Med andra ord så träffade hon o hennes pappa samt resten av Kukkola jaktlag Kung Carl den XVI Gustaf o prins Carl Philip när dom var där och jagade.
Igår en ensam ko och idag en kalv.
16 passare +5 hundförare
Själv hade jag stolpe ut igår när en ko med kalv sprang förbi mig på den andra sidan björkdungen som var i slutändan på hygget.
Idag 2 x stolpe ut. 15 passare + 5 hundförare delat på 2 såtar. Ett gång på ö sidan älven o det andra på v sidan älven.
Först på fm. idag så hade jag gångstånd inne i en tallskog där skymtar en ko med tvillingar och senare fick en annan hundförare igång en ko med kalv som kom i en skogsdunge ute i en holme på en myr.
Sedan fick jag besök av våran enda kvinnliga hundförare som polar med jaktledaren hos oss.
23 år och älgjaktstokig, 2 jämthundar och jagar både i Kukkola n Haparanda och hos oss i Bondersbyn, Kalix.
Hennes pappa är jaktledare för hundförargänget i Kukkola. Ca 100 man om man räknar med passarna. Dom är flera jaktledare o vice jaktledare.
Med andra ord så träffade hon o hennes pappa samt resten av Kukkola jaktlag Kung Carl den XVI Gustaf o prins Carl Philip när dom var där och jagade.
Senast ändrad:
I morgon så är det Älg-premiär söder om Dalälven.
I morgon så är det Älg-premiär söder om Dalälven.
Skitjakt på er sörlänningar!
Vi vill se många foton också!
Gå och lägg dig nu så att du vaknar i tid grabben!
Tack Jonsson.
Jag får hålla mig till på Lördag, men önskar samma till dom som ska ut i morgon bitti.
Jag får hålla mig till på Lördag, men önskar samma till dom som ska ut i morgon bitti.
Tack Jonsson.
Ok! Då vet jag att du får hålla reda på avtryckarfingret i några dagar till.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Minskad avskjutning under älgjakten 2019 | Jakt | 12 | ||
Älgjakten är inledd och de skjuter ihjäl varandra! | Jakt | 68 | ||
Klä sig varmt vid jakt? | Jakt | 10 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg