Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Älgjakten närmar sig :)
- Trådstartare lsjonsson
- Start datum
För många jägare är älgjakten viktigare än något annat på hela året.
Det är också en industri som omsätter miljarder.......så är det!
...och det blir många delikata måltider av älgköttet, också!
Idag blev älgarna kvar i skogen!
Tjurförbud till efter brunsten, ko med enkelkalv fredade till alla hondjur är skjutna.
Jag hade älgobs idag på morgonen när jag kom till passet ca 200 m bort på ett hygge.
Älgen svängde åt fel håll och gick in i skogen medan jag stod kvar på marken.
-2,7 där jag parkerade bilen innan jag gick till passet! Mygg-, knott- & svirronfritt? Ja!
Vinden tilltog under morgonen och det var nästan så att det ven runt öronen på mig.
Gott om ved i vedboden vid slakthuset när vi ska grilla korv och fläsk. Snälla markägare som ser till så att vi har ved.
Tjurförbud till efter brunsten, ko med enkelkalv fredade till alla hondjur är skjutna.
Jag hade älgobs idag på morgonen när jag kom till passet ca 200 m bort på ett hygge.
Älgen svängde åt fel håll och gick in i skogen medan jag stod kvar på marken.
-2,7 där jag parkerade bilen innan jag gick till passet! Mygg-, knott- & svirronfritt? Ja!
Vinden tilltog under morgonen och det var nästan så att det ven runt öronen på mig.
Gott om ved i vedboden vid slakthuset när vi ska grilla korv och fläsk. Snälla markägare som ser till så att vi har ved.
Ja, så är det.
För många platser så fungerar jakten även som en "hemvändar magnet" och hjälper lokala butiker, värdshus och bensinmackar att fungera på glesbygden.
Dessutom så gör den att avfolkningsbygder hus får chansen till fortsatt liv i form av deltids/fritidsboenden.
Jakten är bra för ekonomin och en levande landsbygd på många sätt.
Han har nerver av stål den där gubben
Det är den här karln också. Filmaren är Gerold Berg,Torsby som filmade då jag o kompisen deltog i filmen om trolling. Du ser hennes unge uppe i tallen efter ca 10 sek om du är observant.Han har nerver av stål den där gubben
Köpte ett lam som kom igår styckad och klar så det blir lite annat än älg, ren och griskött till vintern i frysen.
En tjur synlig men tyvärr på ca 400-500 m så ingen ide och slänga ett skott såg i alla fall den med kikare en 4 taggare. Gick över på grannens sida sedan..........
Senast ändrad:
Fm.-pass. En tjurEm.-pass inne i en gles tallskog.☺
Fina pass jonsson.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Minskad avskjutning under älgjakten 2019 | Jakt | 12 | ||
Älgjakten är inledd och de skjuter ihjäl varandra! | Jakt | 68 | ||
Klä sig varmt vid jakt? | Jakt | 10 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg