Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jo, det har gått bra. Tror jag. Fick besked från Universitetsbiblioteket att de har denna karta. Dessutom i tre(!) olika tryckningar från olika år. Jag har inte hunnit besöka UB än.
Besöket går till så att man bokar en tid någon dag i förväg (via en bibliotekarie vars mejladress jag fått) så plockar de fram kartorna så att man får titta på dem. Kopiera lär gå bra, men hemlån går inte.
Tack för intresse och hjälpsamhet! Jo, Lunds UB hade letat fram flera olika tryckningar av denna karta och jag var och tittade på dem. Mycket intressant, även om det inte hjälpte mig. Kartorna var nämligen i skala 1:200 000 och baserade sig på de gamla generalstabskartorna! Så de gav inte mer än dessa (och de har jag ju flitigt använt mig av).
Det var väl sedan ca 1970 om den nyare fjällkartan trycktes, baserad på flygfoton. Om jag har rätt för mig.
Tack för tipset! Det som jag är ute efter är själva stigen. Den kanske fanns på de här konceptkartorna? Eller var det bara själva topografin? Ska se om jag får tid att leta.
Tack för tipset! Det som jag är ute efter är själva stigen. Den kanske fanns på de här konceptkartorna? Eller var det bara själva topografin? Ska se om jag får tid att leta.
Nej, egentligen inte. Det jag vill se är hur sträckningen av stigen ritats ut på kartan. Jag hade hoppats att kartorna från 50- och 60-talen hade kunnat bekräfta eller dementera GSK på vissa sträckor. Nu tycks det bara vara samma information.
Nej, egentligen inte. Det jag vill se är hur sträckningen av stigen ritats ut på kartan. Jag hade hoppats att kartorna från 50- och 60-talen hade kunnat bekräfta eller dementera GSK på vissa sträckor. Nu tycks det bara vara samma information.