Under mina studier av den gamla Präststigen mellan Kvikkjokk och Alkavare kapell har jag läst en uppgift om att stigen varit utritad på en äldre tryckning av Fjällkartan (stigen fanns ju på Generalstabskartan från 1890, men inte på nutidens BD10r). Kartan ifråga skulle heta Fjällkartan blad 3, men jag vet inte vilket tryckår. Uppgiften fann jag i en publikation från 1988.
Jag har ett par äldre kartor från Padjelanta och Sulitelma men kan inte hitta någon stig utritad (min äldsta karta är från 1973). Finns det kanske någon bland alla fjällvandrare som i sitt förråd har rätt karta, i svartvit eller i färg? Jag har letat på Lantmäteriets websida också utan att hitta fjällkartor från rätt tid.
Jag har ett par äldre kartor från Padjelanta och Sulitelma men kan inte hitta någon stig utritad (min äldsta karta är från 1973). Finns det kanske någon bland alla fjällvandrare som i sitt förråd har rätt karta, i svartvit eller i färg? Jag har letat på Lantmäteriets websida också utan att hitta fjällkartor från rätt tid.