Tight reflexväst med hög blixtlås, gärna nätrygg

Blixtlåset på min reflexväst har gett upp och jag söker en specifik modell: den ska sitta tight och kroppsnära så den inte fladdrar när jag springer eller cyklar och även ha långt blixtlås hela vägen på framsidan. Den får gärna ha nät på ryggen för ventilation.

Jag vill alltså INTE ha en väst med en kort kardborrknäppning - den kommer att fladdra när jag springer eller cyklar och sådana hittar jag många varianter av. jag vill inte heller ha "bara reflexband" då jag vill ha vindskyddet på framsidan men ventilation på ryggen.
Se gärna bild på den jag har men tyvärr ger inte tvättlappen några ledtrådar om var jag kan köpa en ny likadan och minns inte var den kommer ifrån.

Tacksam för tips!

/Patrik

Bilagor

• 20241111_194607.jpg
    20241111_194607.jpg
    1.2 MB · Visningar: 27

Borde funka för din kravspecifikation.
Ja, det var ju huvudet på spiken men priset var lite saftigt.

Någon som kan hitta en liknande fast lite billligare?

/Patrik

Ja, det var ju huvudet på spiken men priset var lite saftigt.

Någon som kan hitta en liknande fast lite billligare?

/Patrik
Man kan hitta Craft-västen till nedsatt pris ibland, brukar vara en hundring billigare då. Kolla t ex på XXL. Nu är det väl snart reatider?

Vill man ha ännu mer figurnära passform kan man sy in den lite i midjan vid sidorna. Det har jag gjort på min, och det har funkat bra i snart 10 år.

Vilken storlek söker du? Jag ser att den ev kan finnas kvar i lokala XXL butiker, så om du vill kan jag kolla och om det funkar skicka med posten till dig (borde bara vara ett större brev). Skicka PM om du är intresserad?

Noterar att den även säljs av Intersport mfl så kanske finns i någon lokal butik på närmare håll?:

Senast ändrad:
Vilken storlek söker du? Jag ser att den ev kan finnas kvar i lokala XXL butiker, så om du vill kan jag kolla och om det funkar skicka med posten till dig (borde bara vara ett större brev). Skicka PM om du är intresserad?
Tack, så vänligt av dej.
Jag såg att andra nätbutiker hade i flera storlekar så jag tror det löser sig, men annars återkommer jag.

/Patrik, tyvärr ingen XXL riktigt nära

XXL verkar vara svårt att hitta, XL och L verkar finnas kvar i olika butiker. Outnorth verkar dock ha ett fåtal XXL kvar.

XXL verkar vara svårt att hitta, XL och L verkar finnas kvar i olika butiker. Outnorth verkar dock ha ett fåtal XXL kvar.
Det var XXL-butik jag syftade på. Ursäkta min otydlighet.
Jag ska mäta ikväll om jag är L eller XL ("ett-kryss-el") på crafts skala. Outnorth verkade ha båda, det såg jag också.

/Patrik

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg