Att läsa kartorna, färska, rätt före är en förutsättning för cykelvänliga turer. Cykelkartor finns för Götaland och Svealand.
go tur
go tur
Har du direktlänk till sådana färska cykelkartor, som är bättre än det man kan hitta helt gratis online, får du väldigt gärna posta dem.Att läsa kartorna, färska, rätt före är en förutsättning för cykelvänliga turer. Cykelkartor finns för Götaland och Svealand.
Att jag hamnade på 34:an, mellan Dänskebo och infarten mot Viggeby, berodde på at jag ändrade rutten i Nykil. Det blev 4 spikraka, tråkiga, men lugna, km på hyfsat generös vägren. På hemvägen cyklade jag Arnebo-Stafsäter och vidare. Men för att komma över 34:an måste jag faktiskt följa den 500 m. Det var alltså där jag var i vägen för den breda transporten.Från Viggeby till Skeda udde rekommenderar jag vägen via Vårdnäs & Arnebo, istället för 34:an. Alternativt skippa Skeda udde helt och cykla Vårdnäs - Stafsäter - Kolbyttemon - Linköping.
2+1 vägar är sannerligen inte roliga att cykla på.
En lite kuriös sak är att förr i tiden fanns en mycket lugn väg mellan Slaka och Skeda parallellt med gamla Kalmarvägen. Den mynnade ut nära den nuvarande Blå Lagunen (ett övergivet, vattenfyllt, grustag). Den är sen länge bortsprängd.Att jag hamnade på 34:an, mellan Dänskebo och infarten mot Viggeby, berodde på at jag ändrade rutten i Nykil. Det blev 4 spikraka, tråkiga, men lugna, km på hyfsat generös vägren. På hemvägen cyklade jag Arnebo-Stafsäter och vidare. Men för att komma över 34:an måste jag faktiskt följa den 500 m. Det var alltså där jag var i vägen för den breda transporten.
Innan 2+1;an kom rill började jag ofta hemma, cyklade genom Slaka och Skeda och svängde in vid Rosenborg, för att därpå cykla bort mot Stafsäter och den anförda vägen hem. Jag är vittbefaren i Linköpings kommun.
När jag kommer hem från nästa tur ska jag titta närmre på utbudet. Skulle helst se vilja se en karta över bladindelningen. Finns sådan?Att läsa kartorna, färska, rätt före är en förutsättning för cykelvänliga turer. Cykelkartor finns för Götaland och Svealand.
go tur